Gázolajszag terjeng az új RegioFox motorvonatokban

A lengyel Pesa által gyártott motorvonatok a nem villamosított regionális vonalakon váltották ki az elöregedő Studenka-utódokat, a Regionovákat.
Sokasodnak a bajok az újonnan beszerzett, a lengyelországi Pesa Bydgoszcz járműgyártó által épített 847-es sorozatjelű, dízelüzemű motorvonatokkal, amiket a Cseh Vasutak (ČD) szerzett be. Az elöregedő Studenka-utódok, a 814-es sorozatjelű Regionovák kiváltására vásárolt a ČD összesen százhat RegioFox névre hallgató motorvonatot.
Már a leszállításuk is baljós jeleket hordozott magában, késedelemmel jöttek a megrendelőhöz a szerelvények, hol alkatrészhiányra, hol pedig humánerőforrás hiányára hivatkozva. A motorvonatok átvételét követően arra is nagyon hamar fény derült, hogy az ígéretekkel ellentétben zajosabb a szerelvények motorja, ami az utasok kényelmi szintjét csökkenti. Legutóbb arról értesültünk, hogy néhány újonnan átvett szerelvényben gázolajszag is terjeng a vonaton.
A Cseh Vasutak felkereste az ügyben a gyártót, aki azt ígérte, keresik a megoldást a kellemetlen szag eliminálása érdekében. Utólagosan egy szigetelőréteggel vonják be az üzemanyagtartály körüli részt. Ezzel valamelyes javult a helyzet, de a megrendelő szerint még mindig nem teljesen. Talán segíthet a csővezetékek felfüggesztésének szigetelése is, amit most tesztel a Pesa.
Összesen százhat RegioFoxot rendelt a Cseh Vasutak a lengyel gyártótól, aminek körülbelül a felét már átvette, az idei év végéig már hetvenhét 847-es sorozatjelű motorvonat lesz állományában. Csak 2025-ben huszonegy szerelvényt vesz át a vasúttársaság. Prága és a közép-csehországi régió nem villamosított vasútvonalain kívül a Hradec Králové környéki regionális vasútvonalakon szorítják ki a Regionovákat, de két „Róka” a pilseni régióba is jut.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!