Nyolcórányi repülés a semmibe
Hogyan befolyásolta a Delta torontói balesete a transzatlanti légiforgalmat?
Hogyan befolyásolta a Delta torontói balesete a transzatlanti légiforgalmat?
Miközben az Airbus A350 diadalútja egyértelmű, és a típust egyre több légitársaság állítja rendszerbe, eleddig csupán egyetlen ország választotta kormánygépnek a szélestörzsűt: Németország.
Leszállás közben letért a kifutópályáról és falnak ütközött vasárnap egy száznyolcvanegy embert szállító repülőgép a Dél-Korea délnyugati részén fekvő Muan repülőterén. Két kivétellel valószínűleg mindenki életét vesztette a balesetben.
Legalább 38 ember, köztük a két pilóta vesztette életét, amikor az Azerbaijan Airlines E190-es utasszállító repülőgépe a földhöz csapódott a kazahsztáni Aktau közelében.
Kigyulladt Antalya repülőterén az orosz Azimut légitársaság Szuhoj Superjet 100-asának hajtóműve. Az utasokat evakuálták.
Az ukrán biztonsági szolgálat megerősítette, az Antonov repülőgépgyártó vállalat vezetőinek hanyagsága közrejátszott az Antonov An-225 Mrija megsemmisülésében.
A hatüléses egymotorost idestova nyolcvan éve gyárták, de akkor miért kapta a baljóslatú „doktorgyilkos” ragadványnevet?
Szokatlanul őszinte és világos útmutatást adott az FAA, az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala a Boeingnek arról, az utóbbi idők fejleményei után mi a teendője – a repülőgépgyártó hosszú rehabilitációs folyamat előtt áll.
Ősszel még az volt a terv, hogy a gép saját szárnyán hagyja el a kényszerleszállás helyét, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy erre belátható időn belül sor kerülhet.
Az amerikai United légitársaságnál több hiányosságot, egyebek mellett kilazult rögzítéseket találtak az átnézett Boeing 737 Max 9-es gépeken. Korábban az Alaska Airlines hasonló típusú gépéről a levegőben levált egy oldalpanel.
A Portlandből felszálló gép százhetvenhét utassal a fedélzetén kénytelen volt visszafordulni. A kényszerleszállás sikeres volt. Mindegyik ilyen gépet átvizsgálják.
A nemzetközi légiközlekedés egykori pillérének évtizedeken átívelő történetét a 436-os számú járatot repülő, a barbadosi Bridgetownból Miamiba tartó Clipper Goodwill zárta le.
Az utasok hamarosan akár két liter folyadékot is magukkal vihetnek a fedélzetre – egyes repülőtereken már bevezették a technológiát.
A suite kialakítású ülések a különböző innovációknak köszönhetően 10–15 százalékkal könnyebbek, így ezzel is csökkenthető járatok környezeti lábnyoma.
Jelentős utasszállító rendelések, az ukrajnai háború miatt megnövekedett érdeklődés a katonai képességek iránt, a fenntartható technológia terén elért haladás, az első eVTOL történelmi repülése – ez az 1909-től megtartott párizsi légiszalon idei kiadásának gyorsmérlege.