Társadalmi egyeztetés indul a Nagykörút megújításáról
XXI. századi emblematikus főútként születhet újjá a Nagykörút a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között.
XXI. századi emblematikus főútként születhet újjá a Nagykörút a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között.
Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért, hogy szebb és élhetőbb Duna-partja legyen Budapestnek.
A mesterséges intelligenciát is használja BKK az adatelemzésben, a stratégia pedig kijelöli a 2030-ra elvárt sebességhatárokat a fontos fővárosi útszakaszokon.
Kilenc magyar, fenntartható, biztonságos és intelligens közlekedési infrastruktúrák kiépítését célzó kezdeményezést támogat Brüsszel.
A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.
A hosztolt UTC-UX rendszernek a bevezetése hatékonyan helyettesíti a Transport for London meglévő, elöregedő rendszerét. A továbbfejlesztett felhasználói felületek bevezetése, valamint az új funkciók – beleértve az automatikus adatbázis-frissítéseket, a buszprioritási képességeket és az új UTC-rendszert – bíztató jövőképet teremtenek a brit főváros forgalomirányításának és úthálózatának.
A szakmai program a mobilitás határtalanságát helyezte fókuszba.
A metró drága, a HÉV és a vasút az államé, a főváros leginkább a városi vasútban alkothat. De a főpolgármester-jelölttől a bringások, sőt még az autósok is kapnak később számonkérhető ígéreteket.
Várostervezéssel foglalkozó egyetemi hallgatók mérték össze tudásukat a Várostervezési Napok elnevezésű szakmai vetélkedőn. A jövő szakembereinek egy összetett fejlesztési területet kellett újragondolniuk, amely ezúttal a Pesterzsébet–Gubacsi-híd–Francia-öböl és környezete volt.
Középiskolások és egyetemisták jelentkezését várják, akik készek a közlekedéssel kapcsolatos ötleteiket gyakorló szakemberek segítségével kidolgozni és egy valódi nemzetközi konferencián bemutatni.
A felújításra három, különböző költségvetésű javaslatcsomag is készült, ami alapján a Nagykörút megújítása ütemezetten és szakaszosan tud megvalósulni a következő években.
Az újpesti térség közösségi közlekedésének hálózatfejlesztése volt a téma a legutóbbi lakossági fórumon.
A szakképzésben kiemelt jelentőségű projekt legfontosabb célja a közlekedési ágazatban érzékelhető munkaerőhiány csökkentése.
Változott a közlekedési rend a Blaha Lujza tér környezetében: a tér felújítása előtti forgalmi rend lépett életbe a Márkus Emília utcában és a Stáhly utcában annak köszönhetően, hogy a kívül-belül megújuló Corvin Áruháznál újabb területeket kaptak vissza a közlekedők.
Több százezer budapesti, kiemelten a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellen alapuló szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között.