Bejöttek a Comfortjetek, nőtt az utasszám Csehországban
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
A cseh vasútipari vállalatokat tömörítő szövetség szerint minél több vasútvonalat kellene villamosítani.
A 4736 103 pályaszámú, hatrészes emeletes próbafutás közben lépett ki két kocsival a sínekről.
A francia központú lízingcég folytatja terjeszkedését Közép-Európában, ennek részeként harminc példányt vásárol a Newag hattengelyes villamos mozdonyainak második generációjából.
A projekt becsült értéke több mint háromezer milliárd forint, s 2035–2047 között épülhet meg.
A három kilovoltos egyenáram mellett a huszonöt kilovoltos váltakozó áramról is üzemelhetnek majd a Stadler-szerelvények, ehhez viszont még át kell alakítani a cseh és szlovák vasúthálózat egyes szakaszait is.
Jól sikerült a BEMU-tatkozás, eddig problémamentes az üzem.
A 2024-es évben összesen száznegyvennégy új jármű állt szolgálatba a ČD-nél, az idén jöhetnek a ComfortJetek, amikből Budapestre is juthat.
A megrendelés tíz plusz hét akkumulátoros járműre vonatkozik.
A toborzásért 3,2 millió forintnak megfelelő cseh korona jár.
Jelentősen megnőtt a vadászterületük a menetrendváltás óta.
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
A cseh vasúti infrastruktúra-kezelő már akár az év elején megkezdheti az ország egyik legfontosabb vasúti csomópontjának számító Česká Třebová állomás fejlesztését, valamint a Brno–Přerov nagysebességű vonal első szakaszának építését.
Új telephelyre költözik az autókat le- és felrakodó terminál, ami még nem készült el, ezért jön a kényszerszünet.
A fejlesztéssel a műtárgy kapacitása a Praha-Krč felé vezető hídtól a felújított Praha-Kačerov megállóig bővült ki, a vonatok már százzal is haladhatnak a hídon.