Márciusban indul az Oroszország–Pakisztán tesztfuvar
A tehervonatok egy tavaly nyári megállapodást követően vághatnak útnak.
A tehervonatok egy tavaly nyári megállapodást követően vághatnak útnak.
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
Teljesen átalakítja a vágányhálózatot a GYSEV, májusban két hétig a forgalom teljes kizárása mellett.
Az Európai Bizottság szerint a Benelux-ország nem megfelelően alkalmazta az EU versenypályázati előírásait, amikor közvetlenül a nemzeti vasúttársaság NS-nek ítélte oda a kijelölt vasúti törzshálózatra érvényes személyszállítási szerződést a 2025–2033 közötti időszakra.
Az Osztrák Szövetségi Vasutak eddig tizennégy távolsági kivitelű KISS-t rendelt meg, melyek 2026 végétől állnak forgalomba Bécs és Salzburg között.
A 8-as és a 12-es mindkét orrán az eddigi szürke rész besárgult – higgyünk abban, tényleg kevesebb lesz így a baleset, legyen sikeres a tesztüzem!
Az Enyicke és Szepsi közötti vasútvonal fölé húzták ki a „drótot” a vonal teljeskörű felújítása keretén belül.
Az Európai Vasúti Fuvarozási Szövetség arra figyelmeztet: az előírások változásai, az egyes országok eltérései és a vasúti üzemeltetők üzleti szempontjainak hiánya miatt az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer elveszítheti eredeti célját, az átjárhatóság javítását.
A Kalandos úton jutott el az ukrán kukorica a szabadegyházi feldolgozóba című írásunkban tévedéseken alapuló, valótlan állítások jelentek meg.
A cseh vasútipari vállalatokat tömörítő szövetség szerint minél több vasútvonalat kellene villamosítani.
A kisebb pályafelújítások és a mozdonybeszerzések is hatottak a pontosságra. A HÉV-ek, a tramtrainek és a Volán-buszok továbbra is kiemelkedően jól teljesítenek.
Folyamatosan érkeznek a különböző villamos mozdonyok bérleményként hazánkba enyhítvén a súlyos géphiányt a MÁV-csoportnál. De a Taurusok, az Astride-ok, a Vectronok mellett még mindig szükség van a Szilikre is. Legutóbb a 1150-est glancolták ki, V4-et kapott.
Az áldozatokon túl minden baleset egyúttal trauma a mozdonyvezetőnek is, aki vétlen részese az eseményeknek. Nem utolsó sorban pedig a balesetek forgalmi zavarokat okoznak egy-egy térség közlekedésében, illetve több százmilliós anyagi kárt a vasúttársaságnak.
Az osztrák szövetségi vasúttársaság újabb harminc villamos motorvonatra nyújtotta be igényét. A szerelvények 2029-től állhatnak forgalomba regionális és elővárosi viszonylatokon.
A 4736 103 pályaszámú, hatrészes emeletes próbafutás közben lépett ki két kocsival a sínekről.