Bővült az idei első háromnegyed évben a magyarországi újautópiac
Idén január és szeptember között 89 ezer 52 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 ezer 16-ot, ez 8,6 százalékos növekedés.
Idén január és szeptember között 89 ezer 52 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 ezer 16-ot, ez 8,6 százalékos növekedés.
A berlini szakkiállítás és -vásár az autóbuszos szektort is megszólítja: idén nyolc gyártó tizenegy járművet vonultatott fel a Berlin Messe nyárikertjében, a Bus Display részlegen. Előtérben az emissziómentes hajtás és az önvezetés; BYD, Ebusco, Karsan – és az Ikarus is jelen volt!
A szeptember 16–22. között zajló programokkal az elektromos rollerek és más mikromobilitási eszközök körültekintő használatára, valamint a gyalogos és kerékpáros közlekedésre szeretnék irányítani a figyelmet a szervezők.
A testület igazgatótanácsa szerint az egyes kezdeményezések hangsúlyozzák a vasutak jelentőségét a nemzetközi közlekedési rendszerben, továbbá tekintettel vannak a geopolitikai kihívásokra és a vasúti infrastruktúra korszerűsítésének növekvő igényére.
Az Ikarus 80e típusú elektromos autóbuszt két napon keresztül tesztelik a város utcáin a Belgrádi Egyetem munkatársai.
A népszerű RS1-es motorkocsik utódja korszerű és környezetbarát: hidrogén- vagy akkumulátoros hajtással rendelhető, így szén-dioxid-mentesen üzemelhet a mellékvonalakon.
A júliusi zalaegerszegi tesztüzem után Szegedre érkezett a BYD első Magyarországon gyártott, csuklós kivitelű elektromos autóbusza. A BYD eBus B18 típusú járművet augusztus 27-étől szeptember 8-áig teszteli a Volánbusz a szegedi helyi közlekedésében.
A teljes zöld rendszámos állomány a hibridekkel együtt júniusban múlta felül a százezret – a zöld rendszámos autók mennyisége viszont hamarosan csökkenni fog.
A konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid (New Energy Vehicle, NEV) autók világelső kínai gyártója tavaly októberi magyarországi megjelenése után az idén júliusban már a legtöbb eladott autóról számolt be az elektromos járművek (BEV) szegmensében.
Az árufuvarozó vasúttársaságnál úgy vélik, amíg az Egyesült Királyság nem kötelezi el magát határozottan a vasúthálózat kiterjedt villamosítása mellett, addig ez az alternatív üzemanyag az egyetlen hiteles megoldás a vasúti árufuvarozás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére.
Átalakul a zöld rendszámokhoz kapcsolódó kedvezményrendszer: szeptember elsejétől kizárólag a tisztán elektromos és nulla emissziós gépjárművek kaphatnak zöld rendszámot.
A Bécsi Gazdasági Kamara három évig tartó, „Zéró kibocsátású szállítás” elnevezésű kísérleti projektjében harminckét cég önként vállalta, hogy az osztrák főváros 1. és 2. kerületébe kizárólag zéró kibocsátású járművekkel hajt be.
A holland királyi légitársaság és a ZeroAvia együttműködési megállapodást kötött, aminek célja, hogy a gyártó ZA2000-es hibrid hajtóművével emissziómentes tesztrepüléseket hajtsanak végre folyékony hidrogén felhasználásával.
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly június végén a tisztán elektromos hajtású gépkocsik száma 41 ezer 386 volt, míg az idén június végén elérte az 59 ezer 209-et.
A partnerek sorozatgyártásra alkalmas, egy megawatt teljesítményű zöld hidrogént előállító vízelektrolizáló berendezést fejlesztenek egy uniós támogatással megvalósuló, 1 milliárd 246 millió forint költségvetésű projekt keretében.