Korszerű multimodális kikötő építését tervezik Pozsonyban
A terminál a vízi, vasúti és közúti kombinált közlekedést szolgálná, a beruházás értéke egy milliárd euró.
A terminál a vízi, vasúti és közúti kombinált közlekedést szolgálná, a beruházás értéke egy milliárd euró.
Komp helyett kishajóval szállítják az utasokat Mohács és Újmohács között csütörtöktől. Járművekkel az árhullám elvonultáig nem lehet átkelni.
A héten a Balaton északi partján tették vízre a magyar hajózás egyik legkülönlegesebb műtárgyát. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum relikviájának fedélzetén, 1985-ben Fa Nándor és Gál József – első magyarokként – hajózták körül a Földet. A Szent Jupátot egy éven belül teljeskörűen felújítják.
Nyár végéig a balatoni kompok 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, ezzel idén tavalyhoz képest már két hónappal korábban, augusztus végére elérte a kétmilliós utasszámot a hajótársaság.
De nem csak kotornak, hanem az eredeti elképzeléseknek megfelelően át is építik, rakpartosítják, és a talajba ivódott olajszármazékoktól is megtisztítják a létesítményt.
A Giurgiuleștiben lévő létesítmény megvételéről szóló memorandumot már elfogadta a bukaresti kormány.
Ez a maga nemében egyedülálló, a vitorláshajó-építés technológiájának minden vívmányát magán viselő hajó első transzatlanti útja.
Az orosz, fedélzetén harminc tartálykocsival hajózó Conro Trader a Kercsi-szorosban merült a hullámsírba, miután eltalálta egy hajók elleni Neptune cirkálórakéta.
A fontos globális kikötőüzemeltető Lengyelország egyik legnagyobb intermodális logisztikai vállalatába fektetett be.
Miután az ügyben eljáró bíróság elrendelte régi, philadelphiai kikötőhelyének elhagyását, a legendás SS United States óceánjárónak új otthonra lenne szüksége. Egy javaslat már befutott: a floridai Escambia megye elsüllyesztené az óceánjárót.
A Noongah nevű hajó roncsát a déli kontinens keleti partjainál találták meg ausztrál kutatók.
Az új járművek a világ legrangosabb dizájndíját, a Red Dot Design Awardot, valamint a neves nemzetközi iF Design díját érdemelték ki.
Az Evergreen konténerhajója, az Ever Greet a minap sikeresen kikötött a nyugat-flandriai Zeebrugge kikötőjében. A hajó merülése tíz centivel haladta meg a korábbi rekordot.
Szombat két óra negyven perc hét másodperckor, több mint negyvenegy és fél órás vitorlázás után a 456. helyen befutott az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj utolsó hajója, a Prosecco. A finiselő vitorlást a célban az abszolút győztes MLS Raiffeisen Fifty-Fifty csapatának tagjai köszöntöttek.
A 18 ezer TEU-s konténerhajó, a CMA CGM Benjamin Franklin kemény viharba futott Dél-Afrika partjainál, a fedélzetéről 44 konténer a tengerbe borult, további harminc pedig megrongálódott.