Bejöttek a Comfortjetek, nőtt az utasszám Csehországban
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
A cseh vasútipari vállalatokat tömörítő szövetség szerint minél több vasútvonalat kellene villamosítani.
A projekt becsült értéke több mint háromezer milliárd forint, s 2035–2047 között épülhet meg.
A 2024-es évben összesen száznegyvennégy új jármű állt szolgálatba a ČD-nél, az idén jöhetnek a ComfortJetek, amikből Budapestre is juthat.
Jelentősen megnőtt a vadászterületük a menetrendváltás óta.
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
Új telephelyre költözik az autókat le- és felrakodó terminál, ami még nem készült el, ezért jön a kényszerszünet.
Kartelleztek a RegioJet ellen, ezért összesen 48,6 millió euró, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 19,5 milliárd forint bírságot kell befizetniük.
December közepétől már a Metropolitanokat is Vectron továbbítja a Messerschmittek helyett.
Szeptember végétől naponta két vonatpáron is a legújabb szerelvények közlekednek Prága és Berlin között.
Újgenerációs Frecciarossa, akkus és hidrogénüzemű Vossloh Modula, új Siemens-járművek – szeptember 26-án is volt mit nézni Berlinben!
Egy cseh mozdonyvezető-gyakornok haladta meg a Megállj! jelzésképet adó fényjelzőt, és belekoccant az előtte szabályosan haladó CityElefantba. Utóbbi vezére meg ittas volt...
Gyárbővítés kellett hozzá, hogy elő tudják állítani a vágánykapcsolást, a csúcssín hossza nem kevesebb, mint hetven méter.
Ez két és félmillió utassal több, mint 2023 első félévében, a legnagyobb utasszámnövekedés a nemzetközi forgalomban mutatkozott.
Kiderült, hogy a használt sütőolajból és zsírból nyert biodízel környezetbarát.