Bejöttek a Comfortjetek, nőtt az utasszám Csehországban
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
A cseh vasútipari vállalatokat tömörítő szövetség szerint minél több vasútvonalat kellene villamosítani.
A projekt becsült értéke több mint háromezer milliárd forint, s 2035–2047 között épülhet meg.
A 2024-es évben összesen száznegyvennégy új jármű állt szolgálatba a ČD-nél, az idén jöhetnek a ComfortJetek, amikből Budapestre is juthat.
A toborzásért 3,2 millió forintnak megfelelő cseh korona jár.
Az év végéig öt korszerű Siemens gyártmányú mozdony érkezik a ZSSK flottájába.
A cseh vasúti infrastruktúra-kezelő már akár az év elején megkezdheti az ország egyik legfontosabb vasúti csomópontjának számító Česká Třebová állomás fejlesztését, valamint a Brno–Přerov nagysebességű vonal első szakaszának építését.
Új telephelyre költözik az autókat le- és felrakodó terminál, ami még nem készült el, ezért jön a kényszerszünet.
A fejlesztéssel a műtárgy kapacitása a Praha-Krč felé vezető hídtól a felújított Praha-Kačerov megállóig bővült ki, a vonatok már százzal is haladhatnak a hídon.
December közepétől már a Metropolitanokat is Vectron továbbítja a Messerschmittek helyett.
Öt telephelyen cserélik ki a nyílászárókat, a világítást, hőszigetelik az épületeket, és napelemeket szerelnek fel a tetőre – ezzel évente jelentős költségmegtakarítást érnek el.
Szeptember végétől naponta két vonatpáron is a legújabb szerelvények közlekednek Prága és Berlin között.
Egy cseh mozdonyvezető-gyakornok haladta meg a Megállj! jelzésképet adó fényjelzőt, és belekoccant az előtte szabályosan haladó CityElefantba. Utóbbi vezére meg ittas volt...
Ez két és félmillió utassal több, mint 2023 első félévében, a legnagyobb utasszámnövekedés a nemzetközi forgalomban mutatkozott.
Automatikus pályafigyelő rendszert kezdtek alkalmazni, ami hang- és fényjelzéssel figyelmeztet, ha vonat közeledik.