Nosztalgiametró a BKV-nál, búcsúzó Jumbók – ez történt a héten a közlekedésben

iho   ·   2020.04.05. 19:00
ev80

Nosztalgia-metrószerelvény a BKV-nál. A Fehér úti járműtelep és a VJSZ munkatársai közösen hozták rendbe a 101, 102 és 103-as Ev-motorkocsit az elmúlt hónapok során. Mivel a 100-as és a 104-es pályaszámú kocsit muzeális megőrzésre tették félre, így a leendő nosztalgiavonat a köztes pályaszámokból állhatott elő. A Tamara becenevű szerelvény a felújítást követően március 29-én mozgott először önerőből: az Örs vezér tere és a Pillangó utca között próbálták ki. Az Ev az első olyan nehézmetrótípus, amit a Metrovagonmastól vásároltak Budapestre. Az első száz kocsi (100-199 pályaszámmal) 1969 és 1972 között készült el Moszkvában.

A BKV-nál felújították az első, 101-102-103-as Ev-kocsikat (fotó: Lovas Gábor)

Légikatasztrófa a Fülöp-szigeteken. Március 29-én, helyi idő szerint este nyolc óra körül Manilából Tokióba indult két súlyosabb állapotban lévő koronavírusos beteggel a fedélzetén a légi betegszállításra specializálódott, Fülöp-szigeteki Lionair légitársaság IAI 1124A Westwind II típusú, RP-C5880 lajstromú gépe, amikor a negyven éves repülő ismeretlen okok miatt a pályaküszöb előtt nem tudott elemelkedni, túlfutott, majd kigyulladt. A fedélzeten összesen nyolcan tartózkodtak: két pilóta, két orvos, egy nővér, a két beteg és egy utas. Az egyik beteg amerikai, a másik kanadai állampolgár volt, a többiek Fülöp-szigetekiek. A katasztrófában mindenki életét vesztette. A balesetet a feltételezések szerint műszaki hiba okozhatta.

Kivonja Jumbóit a KLM és a Qantas is. A koronavírus-válság okán egyre több légitársaság tárolja le vagy vonja ki flottájából négyhajtóműves szélestörzsű gépeit. A holland KLM Boeing 747-essel repült utolsó járata március 29-én érkezett vissza Mexikóvárosból Amszterdamba, az ausztrál Qantas pedig egy Santiago–Sydney járatot repült utoljára menetrend szerint Jumbóval. Az utasszállító 747-esek végleges kiválása várható a British Airwaysnél is. Azonban a világ legnagyobb utasszállítójára, a Jumbóknál jóval fiatalabb, kétszintes Airbus A380-asokra sem vár sokkal fényesebb jövő: az Air France például mind a tíz óriásgépet kivonta, a Lufthansa és a Korean Air ideiglenesen leállította, a Qantas pedig csak kettőt repültetett egy ideig.

A KLM március 29-én repült utoljára menetrend szerint Jumbóval, az ausztrál Qantasszal együtt végleg leteszik a híres típust (fotó: KLM)

Taurusok a Cseh Vasutaknál. A ČD tavaly augusztusban szerzett be használtan két 1216-os sorozatú villamos mozdonyt Ausztriából, 5,6 millió euróért. Az 1216 903-as gép a hónapokig tartó kötelező átalakítások elvégzését követően április elsején állhatott forgalomba, Bohumín és Břeclav között továbbít a koronavírus-járvány okán életbe léptetett határzárak miatt csak belföldi szakaszon közlekedő eurocityken. A vasúttársaság nyilatkozata szerint a másik, 1216 902-es mozdony is hamarosan szolgálatba kerülhet. A mozdonyok a határok újranyitását követően Bécsig viszik majd az EC-ket, a tervek szerint átlagosan napi 850 kilométert fognak futni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek