Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00
01_jennifer_tiz_eve

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Kétezer-tizenöt áprilisában járunk. Akkoriban a klasszik Csörgők mellett még akadtak remot Szergejes teherek is. Közben a Jennifer becenevet viselő 203-as Púpos ekkortájt Celldömölk fűtőházát erősítette tartalékként, így nem egyszer vetődött ki többek között a 10-es számú vasútvonalra is. Ez már önmagában szenzáció volt, hisz jó pár évvel ezelőtt kikoptak az M40-esek a Dunántúlról.

A 203-as Púpos tehervonatával Vinár és Külsővat között szikrázó napsütésben

Tíz éve a franciavágási fűrészüzem a megnövekedett igények miatt a korábbiakhoz képest nagyobb kapacitással dolgozott, ez több vagonnyi fát jelentett. Az üzemet alapvetően remot Dácsiával szolgálták ki. Ám a román gépek ereje legfeljebb tizenkét rakott kocsihoz volt elég. Ezért néha Csörgőt küldtek Celldömölkről. Ám a Pielstick-motoros gépek se „értek rá” mindig teherezni, mert szükség volt rájuk a személyszállító vonatok továbbításánál.

Április 15-én volt még egy érdekesség: Flirt-átemelés klasszik Csörgővel. A meglehetősen ritka menet Gecse-Gyarmat állomása után lett megörökítve. Háttérben a szerzőnk akkori „csapásmérője”, ezres Suzukija álldogál, a Suzy

Így született meg az a megoldás, hogy két mozdonnyal viszik a tehervonatot. Az előfogatot egy nagyobb teljesítményű dízelmozdony, a legtöbb esetben Jennifer, néha Szergej adta Celldömölk és Pápa között. Ezek a gépek aztán Pápán leakadtak, és félreálltak, mert a nagyobb tengelyterhelésük miatt nem mehettek rá a 13-as számú vasútvonalra. A Dácsia pedig két körben hozta Pápára a faszállító kocsikat.

Üres kővonat csörög Uzsa irányába Ménfőcsanak megállóhelyén április 18-án

Ráadásul ekkor (is) zajlott a 70-es számú vasútvonalon a felújítás. Az Uzsán megrakott kővonatok érdekes útirányon, Bobán, Celldömölkön, Győrön, Budapesten keresztül jutottak el a munkaterületre. A legtöbb esetben a Harmatka becenévre hallgató 2164-es Csörgő vitte ezt a tehervonatot.

Majd Pápán félrerakták a szerelvényt

Ezeken felül a környéken előszeretettel alkotó vasútfotósok találkozhattak még csörgős Flirt-átemeléssel is. A motorvonat így jutott el Celldömölkre kerékesztergálásra.

A remot szergejes teher mindig jó téma. Pláne, ha az első négy közül az egyik kerül lencsevégre. Mint épp a felvételen látható 301-es MTU-motoros Ménfőcsanak határában 2015. április 20-án

De volt, amikor Jennifer épp nem teherezett, hanem Győrbe kellett mennie két Bp személykocsival. A vizek városából pedig egy fékhibás halberstadti kocsit kellett elhoznia. A menet Celldömölk irányába legfeljebb 40 kilométer/óra sebességgel haladhatott, így könnyen követhető volt autóval.

Vaszar hidroglóbuszának előterében halad Győrbe a segélymenet április 21-én

Április 21-i Győr–Celldömölk viszonylatú 9216-os személyvonat Gyömöre és Szerecseny között

Szerecseny hangulatos megállójában a nem mindennapi menet

Pápa határában

Vonatüldözés közben Pápán (fotó: Iváncsics Gergely, szerzőnk a volánnál)

Pápára való bejárás közben. Háttérben Sándor Dávid fotóskolléga F Astrája fehérlik. Kis sztori a képhez, hogy időszűke miatt a kocsi az átjáróban maradt a sorompó előtt, természetesen vészvillogóval. Majd jött egy nagy sprint az ívig. Ezek a fránya meghibásodások... Fotózás után a Suzuki „üzemzavara” is elmúlt hirtelen...

Immáron Mezőlakon a lenyugvó nap fényében

Nyitóképünkön Jennifer, a 203-as Púpos tekintélyes szerelvényével mászik ki Mezőlak állomásáról április 15-én.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek