Megújult az Orlík víztározó felett átívelő vasúti híd Csehországban
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
A cseh vasúti infrastruktúra-kezelő már akár az év elején megkezdheti az ország egyik legfontosabb vasúti csomópontjának számító Česká Třebová állomás fejlesztését, valamint a Brno–Přerov nagysebességű vonal első szakaszának építését.
Új telephelyre költözik az autókat le- és felrakodó terminál, ami még nem készült el, ezért jön a kényszerszünet.
A fejlesztéssel a műtárgy kapacitása a Praha-Krč felé vezető hídtól a felújított Praha-Kačerov megállóig bővült ki, a vonatok már százzal is haladhatnak a hídon.
Kartelleztek a RegioJet ellen, ezért összesen 48,6 millió euró, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 19,5 milliárd forint bírságot kell befizetniük.
A logisztikai vállalat keddtől péntekig a korábban megszokott forgalom legalább nyolcvanöt százalékát szállítja, szombattól hétfőig, valamint az éjszakai forgalomban pedig már száz százalékon teljesít.
December közepétől már a Metropolitanokat is Vectron továbbítja a Messerschmittek helyett.
Öt telephelyen cserélik ki a nyílászárókat, a világítást, hőszigetelik az épületeket, és napelemeket szerelnek fel a tetőre – ezzel évente jelentős költségmegtakarítást érnek el.
Kolín és Ústí nad Labem között, az Elba folyó jobbparti vasútvonalán vetik be a fekete szerelvényeket.
Szeptember végétől naponta két vonatpáron is a legújabb szerelvények közlekednek Prága és Berlin között.
Újgenerációs Frecciarossa, akkus és hidrogénüzemű Vossloh Modula, új Siemens-járművek – szeptember 26-án is volt mit nézni Berlinben!
Egy cseh mozdonyvezető-gyakornok haladta meg a Megállj! jelzésképet adó fényjelzőt, és belekoccant az előtte szabályosan haladó CityElefantba. Utóbbi vezére meg ittas volt...
Gyárbővítés kellett hozzá, hogy elő tudják állítani a vágánykapcsolást, a csúcssín hossza nem kevesebb, mint hetven méter.
Ez két és félmillió utassal több, mint 2023 első félévében, a legnagyobb utasszámnövekedés a nemzetközi forgalomban mutatkozott.
A szerződés értelmében a gyártó tizenötéves szervizelést is vállal.