Huszonegy és fél kilométer hosszú vasútvonalat villamosítottak Szlovákiában
Az Enyicke és Szepsi közötti vasútvonal fölé húzták ki a „drótot” a vonal teljeskörű felújítása keretén belül.
Az Enyicke és Szepsi közötti vasútvonal fölé húzták ki a „drótot” a vonal teljeskörű felújítása keretén belül.
A Slovnaft pozsonyi finomítójában állítottak elő hidrogénezett növényi olajat tartalmazó dízelt és fenntartható repülőgép-üzemanyagot, igazolva, hogy a Mol-csoport technológiai szempontból felkészült az alternatív szintetikus üzemanyagok előállítására.
A francia központú lízingcég folytatja terjeszkedését Közép-Európában, ennek részeként harminc példányt vásárol a Newag hattengelyes villamos mozdonyainak második generációjából.
A szlovákiai Mobility & Innovation Production által kifejlesztett jármű mérföldkőnek számít a környezetbarát szállítmányozásban, az üzemanyagcellás járművek töltési ideje ugyanis a megfelelő infrastruktúra esetén töredéke a jelenlegi akkumulátoros hajtásláncú járművekének.
Saját járműparkból származó kocsikat alakítanak át fekvőhelyes kocsikká.
A három kilovoltos egyenáram mellett a huszonöt kilovoltos váltakozó áramról is üzemelhetnek majd a Stadler-szerelvények, ehhez viszont még át kell alakítani a cseh és szlovák vasúthálózat egyes szakaszait is.
Tíz, plusz opcionálisan még tizennégy hálókocsit vennének a szlovákok. Jelenleg a hálókocsiflottájuk átlagéletkora negyven év fölötti.
A feltételek alapján minden bizonnyal Stadler KISS szerelvények lesznek a befutók.
Tizenöt százalékkal drágább lett egy szerelvény ára az előző megrendelés lehívása óta.
A repülőjáratot az fogja üzemeltetni, aki a legkevesebb ráfordítást kéri majd az államtól.
Az év végéig öt korszerű Siemens gyártmányú mozdony érkezik a ZSSK flottájába.
Olasz–szlovák közös cél az évi ötszáz irányvonat elérése 2025-ben – felértékelődött az ukrajnai útirányban betöltött szlovák szerep.
Új telephelyre költözik az autókat le- és felrakodó terminál, ami még nem készült el, ezért jön a kényszerszünet.
A logisztikai vállalat keddtől péntekig a korábban megszokott forgalom legalább nyolcvanöt százalékát szállítja, szombattól hétfőig, valamint az éjszakai forgalomban pedig már száz százalékon teljesít.
A roncs legértékesebb része a Daimler-Benz 605-ös típusú motor, amelyet három és fél méter mélyről ástak ki.