Metró után HÉV is lesz Kolozsváron
Rendkívüli tanácsülésen bólintottak rá a Bonchida (Bonțida) és Magyargorbó (Gârbău) közötti viszonylat megvalósíthatósági tanulmányára.
Rendkívüli tanácsülésen bólintottak rá a Bonchida (Bonțida) és Magyargorbó (Gârbău) közötti viszonylat megvalósíthatósági tanulmányára.
A Ferotrans magánvasút vonatai Bukarest és Jászvásár (Iași), valamint Szucsáva (Suceava) között fognak közlekedni napi két-két alkalommal.
A román Romaeróval együttműködésben létrehozott bázissal egy új, kiemelt jelentőségű piacra lépett be a magyar Aeroplex, Romániában ugyanis tizenhét nemzetközi repülőtér üzemel, és tizenegy légitársaság alakított ki székhelyet.
Az Erdélyt Moldovával összekötő A8-as sztráda Gyergyóalfalu és Ditró közötti részére írtak ki közbeszerzési eljárást a román hatóságok.
Kiemelt közúti ellenőrzési akció keretében a déli határhoz közel eső helyszíneken egy hétig ellenőrizték a nemzetközi tehergépjármű-forgalmat. A kiszabott bírság összesen csaknem százötven millió forint.
A Bukarest–Ilfov Közösségi Közlekedésfejlesztési Egyesület és partnerei szervezésében az I. Mihály király Parkból indulva nosztalgia-trolibuszozás várt az érdeklődőkre, az Északi pályaudvaron pedig a vasúti közlekedés a fenntartható mobilitásban betöltött lényeges szerepére hívták fel a figyelmet.
A román főváros jelenleg tizenöt vonalból álló trolihálózatának állapota az elmúlt évtizedben lejtmenetbe váltott. Habár folyamatosan érkeznek az önjáró Solaris-kocsik és új viszonylatokat is indítanak, a meglévő infrastruktúra komoly fejlesztésre szorul.
Még tizenkilenc mozdony korszerűsödik, az első tesztjei a napokban kezdődtek meg.
A vonal a Cetății körút mentén több kilométeren alakult át mobilitási folyosóvá, kerékpármegosztó pontokkal és kerékpárúttal.
A román Ferotrans TFI magánvasút aprópénzért, másfélmillió dollárért csapott le harminchárom IC3-as szerelvényre.
A román szállításügyi és a magyar külgazdasági és külügyminisztérium megállapodott a két fontos várost összekapcsoló vasúti összeköttetés közös megtervezéséről és kivitelezéséről.
Románia első vezető nélküli metróvonala huszonegy kilométeres lesz, tizenkilenc állomással.
A román vasútireform-hatóság ARF húsz második generációs Elf villamos szerelvényt vásárol a lengyel gyártótól, interregionális viszonylatokra.
A Grampet Csoport, Közép- és Délkelet-Európa legnagyobb román tulajdonú magánvasúti holdingja adta hírül, hogy változások történtek a vállalatcsoporthoz tartozó, többek között Magyarországon, Horvátországban és Szlovéniában működő Train Hungary vezetőségében.
Kibocsátotta a kolozsvári metróvonal építési engedélyét a Kolozs megyei önkormányzat.