Necces, hogy elkészül-e határidőre a Nagyvárad és Kolozsvár közötti vasútvonal felújítása

A Biharpüspöki és Kolozsvár közötti 166 kilométeres vasútvonal felújítási és villamosítási munkálatai helyenként egészen jól haladnak, máshol viszont egyáltalán nem állnak jól – összegez a Transtelex a Pro Infrastructura Egyesület alapján.
A Biharpüspöki és Kolozsvár közötti 166 kilométeres vasútvonal felújítási és villamosítási munkálatai helyenként egészen jól haladnak, máshol viszont egyáltalán nem állnak jól – összeget a Transtelex a Pro Infrastructura Egyesület alapján.
A Román Vasúttársaság (CFR) január végi hivatalos jelentése alapján így áll a munka:
- Nagyvárad–Élesd (46,7 kilométer): a munkálatok 10 százalékát végezték el,
- Élesd–Kissebes (52,7 kilométer): 4,5 százalék,
- Kissebes–Egeres (36,5 kilométer): 32 százalék,
- Egeres–Kolozsvár (30,4 kilométer): 23 százalék.
A közlekedési minisztérium 2022 novemberében írta alá a finanszírozási szerződést a CFR-vel a Kolozsvár–Nagyvárad–Biharpüspöki vasútvonal korszerűsítésére. A szerződés értelmében a 9,36 milliárd lejes összeget az Európai Unió helyreállítási alapjából finanszírozzák.
Elvileg 2026 augusztusára el kellene készülniük, de a Pro Infrastructura Egyesület szerint erre nem nagyon van esély. A vasútvonalon a villamosítás és pályafelújítás után a személyvonatok 160 kilométer/óra, a tehervonatok pedig 120 kilométer/óra sebességgel haladhatnak majd. A munkálatok során 33 hidat, öt alagutat újítanak fel, és modernizálják az állomásokat is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!