Stabilizálódni látszik a MÁV-csoport pontossági mutatója

MÁV/iho   ·   2025.04.16. 15:00
mavcsoport_buszvonat

A korszerű mozdonyokkal tartóssá vált a pozitív trend az érintett vonalakon. Havi jelentés a márciusi adatokról.

A tavasz első hónapjának vasúti közlekedésében két tényező játszott meghatározó szerepet. Egyfelől biztató fejlemény, hogy az újabb mozdonyok hatására stabilizálódik az a menetrendszerűség-javulási trend, melynek első jelei már az előző hónapban is megmutatkoztak, másfelől azonban a győri és a szegedi vasútvonal esetében valamelyest növelte a menetidőket, hogy mindkét pályán felújítási munkák zajlanak. Az 1-es számú vasútvonalon, Bicske alsónál zajló pályafelújítás így néhány százalékkal, 74,21 százalékra vetette vissza a havi menetrendszerűség értékét, míg a 140-es vonal még márciusban is jóval az átlag alatt teljesített, 55,05 százalékos pontossági mutatót ért el – igaz, itt még zajlik a januári tehervonati siklást követő pályahelyreállítás; nyártól viszont már tervezetten nagyteljesítményű villamosmozdonyok fogják vontatni a Napfény Intercityket.

Márciusban még ezek nehezítő körülményekkel együtt is – még ha kisebb mértékben is, de – tovább javult a hálózati menetrendszerűség: a MÁV-csoport vonatainak csupán 0,2 százaléka (209 járat) késett egy óránál többet – ezek többségénél nemzetközi késési ok állt a háttérben. Az előző havi menetrendszerűségi adatokhoz képest jelentős változás egyik fontos fő- vagy elővárosi vonalon sem történt.

A MÁV-csoport márciusban 96 ezer 711 vonatot – köztük 8335 intercityt, 6381 interrégiót és 65 ezer 662 személyvonatot – közlekedtetett le, ezek 84,04 százaléka, 81 ezer 280 járat érkezett meg céljához hat percnél kevesebb késéssel. Húsz percnél többet 2366 vonat késett (2,45 százalék), százhúsz perc feletti restanciát pedig csak huszonhét járat esetében lehetett elkönyvelni.

A vonalankénti pontossági adatok tekintetében továbbra is a Szeged és Hódmezővásárhely között vasútvillamos (tramtrain, 131-es vonal) diadalmaskodik, 98,52 százalékkal. A második helyre a 142-es számú (Budapest-Nyugati–)Kőbánya-Kispest–Lajosmizse vonal futott be 97,92 százalékkal, a képzeletbeli dobogó legalsó fokára pedig a Budapest–Esztergom (2-es) vonal kapaszkodhatott fel, 94,87 százalékos eredménnyel.

Az autóbuszközlekedésben csupán a fővárosi bevezető utak télről tavaszra menetrendszerűen növekvő zsúfoltsága mutatkozott meg a korábbinál enyhén gyengébb pontossági adatokban, összességében 97,59 százalékos eredményt ért el az üzletág. A Volán 1 millió 47 ezer 895 buszt közlekedtetett le, 1 millió 22 ezer 734 járat érkezett meg céljához tíz percnél kisebb késéssel. A 974 ezer 729 országos buszjárat 98,61 százaléka (961 ezer 138 busz), az agglomerációs 73 ezer 166 járat 84,19 százaléka (61 ezer 596 busz) volt pontos.

A HÉV-ek felülmúlták az egyébként is jó menetrendszerűségi statisztikát a márciusi 99,83 százalékos adattal; a 25 ezer 148 járatból 25 ezer 106 késett hat percnél kevesebbet. A H5-ös vonal 7719 járatot, a H6-os 3487-et, a H7-es 7633-at, a H8/H9-es pedig 6309-et kezelt.

Az értékesített díjtermékeket illetően a vármegye- és országbérletek száma összesen ezúttal is megközelítette az egymilliót. A kerékpárjegyek és -bérletek aránya a viszonylag hűvös márciusi hétvégék miatt még nem lőtt ki, az áprilisi időarányos adatok azonban már előre jelzik a bringás díjtermékek népszerűségének növekedését.

Márciusban

  • 302 ezer országbérletet,
  • 652 ezer 292 vármegyebérletet,
  • 1 millió 12 ezer 199 vasúti helyjegyet,
  • 13 ezer 140 IC Prémium helyjegyet,
  • 5725 kerékpárhelyjegyet,
  • 1909 kerékpárbérletet,
  • 18 ezer 968 Magyarország24 napijegyet,
  • 310 ezer 753 Vármegye24 napijegyet értékesített a MÁV-csoport.

Csoportokból 1283 jelentette be utazási igényét, összesen 46 ezer 316 fővel.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: MÁV-csoport)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek