Itt a januári MÁV-jelentés: alakul a vonatok pontossága
A kisebb pályafelújítások és a mozdonybeszerzések is hatottak a pontosságra. A HÉV-ek, a tramtrainek és a Volán-buszok továbbra is kiemelkedően jól teljesítenek.
A kisebb pályafelújítások és a mozdonybeszerzések is hatottak a pontosságra. A HÉV-ek, a tramtrainek és a Volán-buszok továbbra is kiemelkedően jól teljesítenek.
A pesti alsó rakpart Eötvös tér és Jászai Mari tér közötti részét is érintő korlátozás péntek éjféltől hétfő hajnali négy óráig lesz érvényben.
Itt az új havi MÁV-riport: a járatok körülbelül négy–hat százalékkal közlekedtek pontosabban a korábbi időszakhoz képest, tízből csaknem nyolc vonat késése maradt hat perc alatt.
Többek között erről is beszélt Lázár János az ÉKM szerdai Közlekedésinfóján. Új, bérelt mozdonyok – az Astride-okon kívül újabban Vectronokról is hallani –, új IC-minőségű kocsik érkezhetnek, jön a „közlekedési Kánaán”.
Egy hidrogénüzemű autóbuszt is beszereznek.
Január elsejétől naponta három közvetlen autóbuszjárattal lehet majd a fővárosba és vissza utazni, két és fél órás menetidővel.
A Kravtex-Kühne Csoport hazai gyártású e-buszaival zöldítheti a közösségi közlekedést a jövőben a Volánbusz. A társaság 2025 elején teszteli a típust.
Az új funkcióval még könnyebbé teszi a digitálisbérlet-használatot a Budapesti Közlekedési Központ.
A Volánbusz és a BKK fejlesztésének köszönhetően Solymár vasútállomáson rövidülnek az átszállási idők és több kék busz tér is be oda, így az utasok könnyebben eljuthatnak Budapest belvárosába közösségi közlekedéssel.
A MÁV-csoport új vasúti menetrendjében kevés változással kell számolni – egyes mellékvonalakat leszámítva. A HÉV-vonalak menetrendje nem változik, a Volán-járatoknál viszont több módosítást is bevezetnek.
Egy helyi járatú autóbusz ütközött össze a Volánbusz egyik helyközi járatával.
Minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést, mely garantálja a MÁV-Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV összeolvadásával létrejövő új, egységes személyszállító cégben az egyesülő társaságok valamennyi munkavállalójának biztonságos továbbfoglalkoztatását 2025. január elsejét követően is.
Három plusz egy nagy szervezeti egységbe tömörülve 2025 elején indul a nemzet közlekedési vállalata.
Az Ikarus 120e típusú, környezetbarát kocsikkal Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Keszthelyen, Komáromban, Komlón és Tatán zöldül a helyi autóbusz-állomány.
Megújítás és megőrzés – január elsejétől MÁV Személyszállítási Zrt.-ként üzemel tovább a Csoport.