Helyére került a Déli Körvasút új hídszerkezete a Budafoki út felett
A hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is végre lehet hajtani a vasúti pálya bővítését.
A hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is végre lehet hajtani a vasúti pálya bővítését.
Lázár János miniszter Botka László polgármesterrel folytatott megbeszélését követő sajtótájékoztatóján azt mondta, az üzem építése, amely Magyarország legnagyobb autógyára lesz, a várakozásoknál sokkal gyorsabb ütemben halad. Bejelentettek számos közlekedésfejlesztési tervet is.
A fejlesztéssel a műtárgy kapacitása a Praha-Krč felé vezető hídtól a felújított Praha-Kačerov megállóig bővült ki, a vonatok már százzal is haladhatnak a hídon.
Jelentős projektek mennek végbe déli szomszédunknál, többek között a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztése, a Tarcal-hegységet átszelő közúti folyosó, valamint számos más autóút építése. A Vajdaságban is könnyebb lesz közlekedni.
Az 52 méter hosszú acélhíd a Duna-Tisza-csatorna fölött vezeti át a vasútvonalat. Az első hídszerkezet elkészült, múlt csütörtökön statikus próbaterhelésnek vetették alá.
Egyes részprojektek megvalósítását el kell halasztani. Így járhat a rigai vasúti híd is, ezzel viszont egy ideig elkerülné a pálya a lett fővárost.
A kitűnő szakember, építőmérnök, több nagyfolyami híd építésének irányítója, egyetemi, főiskolai oktató, számtalan cikk és tanulmány szerzője, alapítványi kurátor, a Hídépítő Vállalatnál, 1964-ben technikusként kezdte pályafutását.
Az éppen arra járók tapasztalhatják, hogy az új, energiatakarékos díszvilágítás sokféle színben ragyog.
A műtárgy Jakutföldnek nyújt majd közvetlen hozzáférést Kínához.
Az innsbrucki elkerülőszakasszal együtt 64 kilométer hosszú műtárgy a világ leghosszabb földalatti vasúti alagútjaként nem csak Olaszországnak és Ausztriának lesz fontos. De hogy is állnak a munkálatok?
Idén az Építőipari Nívó Díjat Közlekedési létesítmény kategóriában az M44 gyorsforgalmi út – Tisza-híd kapta.
Szeptemberben beemelték a híd főtartóit, októberben pedig befejezték a merevítőtartók és az ívtartók keresztmetszeti hegesztési munkálatait, és a függesztőrudak is a helyükön vannak.
Négy zsaluzókocsi dolgozik majd azon a Kalocsa–Paks Duna-hídnál, hogy a két part közötti teljes összeköttetés létrejöjjön 2023 év végére.
Az újjáépített műtárgyhoz magyar oldalon 540 méter hosszú, míg a szlovák oldalon 175 méter hosszú csatlakozó út épül.
Az utóbbi idők legösszetettebb, Miskolcot érintő infrastrukturális beruházása az Y-híd megvalósítása, a Vörösmarty utca négysávosítása és a turbó körforgalom megépítése a Vörösmarty és a Király utcák keresztezésében. Itt tart most a kivitelezés.