Megújult az Orlík víztározó felett átívelő vasúti híd Csehországban
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
A Dél-csehországi kerületben hatvan kilométer hosszan vezető, 201-es számú Tábor–Písek mellékvonalon található eredeti műtárgy (Červenský železniční most), mely az ország első vasúti hídja volt annak idején, korlátot szabott az egyvágányú pályán alkalmazható legnagyobb sebességnek és tengelynyomásnak, ezért egy új, a régi mellé, délre építendő acélszerkezet létesítése mellett döntött a cseh vasúti infrastruktúra-kezelő Správa železnič (SŽ).
A legnagyobb cseh építőipari vállalat, a Metrostav a.s. által 685 millió cseh korona (jelenlegi árfolyam alapján hozzávetőlegesen 11,2 milliárd forint) költséggel megépített szerkezetet a napokban adták át, fő nyílása 156 méter hosszú és 34,7 méter magas. Az új, Schwarzenberg-hídnak elnevezett műtárgyon már hetven kilométer per órás sebességgel haladhatnak át a vonatok, és a tengelynyomás is magasabb, mint a régi hídon. Ennek köszönhetően a nemzeti vasút České Dráhy (ČD) bevetheti az vonalon új, 847-es sorozatú, Pesa-gyártmányú RegioFox dízelmotorvonatokat, Tábor–Písek–Strakonice viszonylatú személyvonatok formájában, sőt, a tehervonatok is visszatérhetnek.
A híd terhelési tesztjeit egy Szergej dízelmozdony és egy gőzmozdony párosával hajtották végre.
A régi híd sorsa eredetileg az elbontás lett volna, azonban végül mégis megmarad, mivel 2021 novemberében nemzeti kulturális műemlékké nyilvánították – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a híd terhelési próbája. Kép forrása: Správa železnič / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!