Betonlemezes vágányokkal épül meg a Semmering-bázisalagút
A Rhomberg Sersa Rail Group és a Porr Group konzorciuma 76 millió euróért hozhat létre összesen ötvenöt kilométernyi, zúzottkő nélküli pályát a készülő műtárgyban.
A Rhomberg Sersa Rail Group és a Porr Group konzorciuma 76 millió euróért hozhat létre összesen ötvenöt kilométernyi, zúzottkő nélküli pályát a készülő műtárgyban.
Most a 74,7 kilométer hosszú Gorbonok–Kapronca–Varasd vonalszakasz korszerűsítésének fognak neki. A beruházás 190 millió eurót kóstál, melyet részben az Európai Beruházási Banktól (EIB) felvett kölcsönből finanszíroznak.
Az új Mohácsi Duna-híd fejlesztésével együtt kétszer két sávosra bővülhet a Mohácsot Péccsel összekötő 57-es főút, valamint az 51-es főúttól Mohácsig vezető út. Új csomópontot, bekötőutat és pihenőhelyet is létrehoznak.
A megújult csomópont az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatti torlódások enyhítését szolgálja.
Véget ért a társadalmi egyeztetés: a kérdőívet csaknem tízezren töltötték ki, a válaszadók 92 százaléka fontosnak tartja a Nagykörút fejlesztését, amely olyan lépéseket jelenthet, mint a zöldfelületek bővítése és az üzletek árufeltöltésének rendezett megoldása.
Amilyennek már sosem fogjuk látni a 108-ast. Simon Zsolt képriportja következik.
A Dugo Selo és Novszka közötti nyolcvanhárom kilométert újíthatják fel és kétvágányúsíthatják.
A létesítmény műszaki felülvizsgálatáért felelős bizottság tavaly áprilisban hagyta jóvá az épület próbaüzemét. Az állomás előtetője tavaly november 1-jén omlott le, számos halálos áldozatot és sérültet követelve.
Lenti és Hernyék között több mint 5,3 kilométer hosszon épülhet kerékpárút a 75-ös főút nyomvonala mentén.
Már az összes hídelem a támfalakon kialakított szerelőtéren van, április közepén a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerülhet.
A vasúttársaság további 752,3 kilométernyi pályát üzemeltethet július elsejétől, ezzel hálózata csaknem megháromszorozódik: Gyékényestől Hegyeshalomig, Székesfehérvártól Szentgotthárdig fog érni.
Üzemben az ETCS, sikeresek a tesztek, így a vonal Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti szakaszán március elsejétől felemelik az alkalmazható legnagyobb sebességet.
Teljesen átalakítja a vágányhálózatot a GYSEV, májusban két hétig a forgalom teljes kizárása mellett.
Az Enyicke és Szepsi közötti vasútvonal fölé húzták ki a „drótot” a vonal teljeskörű felújítása keretén belül.
Az Európai Vasúti Fuvarozási Szövetség arra figyelmeztet: az előírások változásai, az egyes országok eltérései és a vasúti üzemeltetők üzleti szempontjainak hiánya miatt az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer elveszítheti eredeti célját, az átjárhatóság javítását.