Jogellenesen fejlesztették uniós forrásból a bolgár vasutat
A Plovdiv–Burgasz vonal korszerűsítéséhez csalással szerzett csaknem százmillió eurót a nyertes konzorcium.
A Plovdiv–Burgasz vonal korszerűsítéséhez csalással szerzett csaknem százmillió eurót a nyertes konzorcium.
A 18,7 kilométeres horvátországi vonalszakaszt 61 millió euróból korszerűsítették és villamosították.
Egy éve zajlanak a munkálatok, egyelőre nem túl acélos tempóval.
A szerkezetek segítik a tájékozódást, hiszen jelenleg a vonatok csak öt kilométer per órás korlátozással közlekedhetnek a romhalmazon.
Hanoi és Ho Si Minh-város között 1541 kilométeren épülne ki 350 kilométer per órás sebességgel használható, normál nyomtávú pálya.
De mi vezetett el odáig, hogy fel kellett függeszteni a vonatforgalmat az európai jelentőségű korridoron, azon, amin az alapesetben Ukrajna és az adriai kikötők közötti elegyek áramlanak?
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.
A munkálatoknak köszönhetően kevesebb lesz a késés, a menetidő pedig akár öt perccel is rövidülhet. A végleges sebességemelésre a tavaszi utómunkálatokat követően kerülhet sor.
Átadták a forgalomnak a Gyékényes és a horvátországi Kapronca (Koprivnica) közötti új, kétvágányú vasúti hidat. A régit elbontják.
A cseh vasúti infrastruktúra-kezelő már akár az év elején megkezdheti az ország egyik legfontosabb vasúti csomópontjának számító Česká Třebová állomás fejlesztését, valamint a Brno–Přerov nagysebességű vonal első szakaszának építését.
Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
A szakminisztérium 600 milliárd forintból két fázisban növelné a Szeged–Kecskemét–Cegléd vasúti pálya kapacitását, csaknem 400 milliárdból pedig a lajosmizsei épülhet át, részben a kecskeméti Mercedes-üzem és a Szegeden megvalósuló BYD elektromosautó-gyár kiszolgálása érdekében.
A hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is végre lehet hajtani a vasúti pálya bővítését.