Indul a százhatvanas száguldás a 40a-n!

Üzemben az ETCS, sikeresek a tesztek, így a vonal Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti szakaszán március elsejétől felemelik az alkalmazható legnagyobb sebességet.
Ahogy arról hírt adtunk, hogy az elmúlt két kedden az új bér-Vectronok egyikével is tesztelték az egységes európai vonatbefolyásolási rendszert (ETCS) a 24 kilométeres, részben újonnan épített szakaszon, melynek során a korszerű mozdony – próbavonatként – százhatvan kilométer per órás tempóval vontatott néhány személykocsit. A tesztek egyikén részt vett Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója is.
A korszerű közlekedésirányítási rendszer sikeres próbáit követően Hegyi Zsolt a Facebookon közzétett videónyilatkozatban elmondta, a pályasebesség növeléshez három dolog szükséges: megfelelő pálya, korszerű biztosítóberendezés és alkalmas járművek. Jelen esetben mindhárom adott, páldául azok a Stadler Flirt motorvonatok is, amelyek képesek a százhatvan kilométer per órás sebességre. Ennek megfelelően március elsejétől elindulhat a százhatvanas tempójú közlekedés a szakaszon.
A sebességhatár emelésével a menetrend egyelőre nem változik, azonban a menetrendszerűség, vagyis a vonatok pontossága megbízhatóbbá válik, mivel az alkalmas szerelvények késés esetén az eddigi százhúszas tempónál gyorsabban haladhatnak – elsősorban a személyvonatokat teljesítő Flirtök.
Kiemelte: a szakaszra engedélyezett sebesség emelése közlekedéstörténeti pillanat, mivel ilyen fejlesztés évtizedek óta nem történt a magyar vasúthálózaton – az 1-es vonal Tata–Hegyeshalom szakaszán 1997 júniusa óta lehet százhatvannal közlekedni –, de azon dolgoznak, hogy hamarosan újabbak követhessék. A jövőben más vonalakon, például Budapest és Székesfehérvár között (30a), valamint a jelenleg felújítás alatt álló Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi, Budapest és Kelebia közötti szakaszán (150-es vonal) is be fogják vezetni a százhatvanas tempót.
(Nyitóképünkön ETCS-próba közben zúz a 193 227-es bér-Vectron. Március elsejétől a flirtös személyvonatok késés esetén már százhatvannal is teperhetnek, az IC-k viszont csak a megfelelő mozdony és kocsik együttállása esetén. Fotó: Simon Zsolt)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!