Ismét Szergej-morajlástól volt hangos Tolna

Simon Zsolt   ·   2025.04.11. 12:00
szergej_tolna_nyito

Luganszki óriás hozta, luganszki óriás vitte a RailLog gabonavonatát.

A tavaly kora tavasszal lezajlott árufuvarozási trakcióváltás óta Tolnában a dízel Traxx az úr. Korábban a Rail Cargo Hungaria (RCH) a nagytérség nem villamosított vonalain közlekedő vonatai élén éveken át Szergejek dolgoztak egészen a 2024-es nagy trakcióváltásig, amikor is a rangidős gépeket kivétel nélkül a 285-ös sorozatú, dízel Bombardier Traxx mozdonyok váltották fel. Ezek közül korábban kettő, a 285 103-as, de legfőképpen a 108-as tevékenykedett a Dombóvár könyéki vonalakon, valamint a bácskai 154-esen, ám a közelmúltban feltűnt errefelé a sorozat egy újabb képviselője is, a 109-es gép – közülük rendre egy mozdony tart „vontatási ügyeletet” a térségben. A Traxx-bőség azt jelenti, hogy még a korábbiaknál is kisebb az esélye annak, hogy egy esetleges revíziójuk idején Szergej helyettesíthetné valamelyiküket.

Gőzerővel töltik a kocsikat Szekszárd igencsak szűkös rakodóján. Ennek a vonatrésznek tervezetten délután hétkor kellett volna megindulnia, de a körülményeket ismerő helyi vasutasok már annak is örültek volna, ha erre nem kilenc után kerül sor. Megérzésük nem is hagyta őket cserben, a vonat a sötétség leple alatt, nem sokkal kilenc előtt indult el az éjszakás mozdonyvezetővel (fotók: Simon Zsolt)

Ennek megfelelően errefelé a vasút hívei minden egyes, szovjet hatlábúval továbbított vonatra valóságos kincsként tekintenek. Ezért is keltett figyelmet, hogy a RailLog korábban Szekszárdra érkezett, ott megrakott vonatát április 8-án a vasúttársaság saját Kocúrja helyett bérelt 151-es Szergej viszi fel a villamosított 40-es vonalig, Rétszilasig.

A 46-oson irány Rétszilas. A felvétel Cece határában készült

A szőlőtermesztés és borászat mellett Szekszárd környékén a gabonatermesztés is jelentős. Élénk forgalmat bonyolít le a rakodó, számos vonatot töltenek meg itt szemesterménnyel napjainkban is, ám szűkös volta miatt egyszerre csak egy vonatra jut kapacitás – két nappal korábban, április 6-án egyébként a 116-os Szergejjel fordult meg itt a RailLog gabonavonata, korábban az MVÁ kocsijaival foglalkoztak a rakodók.

Az eredetileg harminchat kocsis üres vonatból hármat ki kellett sorozni, átvizsgálásukkor során ugyanis kiderült, hogy „szivárognak”, eresztik a gabonát. Erre az eshetőségre számítottak is a RailLognál, eredetileg ezért is állítottak össze egy ilyen hosszú vonatot. A graffitiket pedig nem szeretjük, ám úgy gondoljuk, ez egész szépre sikeredett, ráadásul az „alkotók” figyeltek a tizenkét számjegyű pályaszám épen hagyására, a jelölések, feliratok maszkolására

Ottjártunkkor azonban a 628 116-os revíziós volt, ezért vitézkedhetett a 151-es a vonat élén. Ez már önmagában is dobott a látványon, hiszen amikor a térségben még rendszeres volt a szergejezés, ez a gép akkor sem fordult meg erre.

Sorra érkeztek Bogyiszlóról a gabonát szállító kamionok. Előfordult, hogy egyszerre három is állt a rakodó területén, ám a folyamatos, csaknem tíz órán át tartó munka ellenére sem sikerült nappal megrakni a gabonáskocsikat

(Nyitóképünkön: a gabonásvonat a megszűnt Kölesd-Alsótengelic megállóhelyen halad át. Fotó: Simon Zsolt)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek