Végigdübörgött az első szénvonat az oroszok új csendes-óceáni vasútvonalán

iho/vasút   ·   2024.11.19. 12:00
orosz_tehervonat

A jakutföldi Elga szénbányától az Ohotszki-tenger partján épülő Manorszkij-kikötőig (Misz Manorszkij) vezető, 531 kilométeres távot egy bő nap alatt tette meg a szerelvény.

A húsz szénnel rakott kocsiból és két kísérőkocsiból álló tehervonatot egy TEM14 sorozatú, nyolctengelyes dízelmozdony továbbította a napokban.

Az orosz ELSI Group magánvállalat tulajdonában álló, egyvágányú pályán várhatóan 2025 első felében indul majd meg a menetrend szerinti teherszállítás, naponta és irányonként tizennyolc szerelvény évente várhatóan 50 millió tonna szenet fog eljuttatni a megrendelők felé.

A tehervonatok élén a Szinara által gyártott TEM14-es dízel tolatómozdonyok és 3TE28 sorozatú, háromszekciós fővonali dízelgépek fognak dolgozni; az orosz gyártótól összesen tizenöt mozdonyt és 1200 tehervagont rendelt a magáncég – számol be a Raiway Gazette.

Az Elga szénbánya és az új kikötő elhelyezkedése (kép forrása: russiaspivottoasia.com)

Az Elga szénbánya Ázsia és a világ egyik legnagyobb szénbázisa, a számítások szerint 2,1 milliárd tonna kokszot lehet kitermelni belőle. A bányától a Bajkál–Amur fővonalon (BAM) található Ulakig vezető, 321 kilométer hosszú, széles nyomtávú vasúti pálya építése 2000-ben kezdődött, azonban pénzhiány miatt évekig szüneteltek a munkálatok, így csak 2012 elejére készült el az orosz Mecsel bányavállalat jóvoltából. Azóta többször fejlesztették, ennek köszönhetően az éves szállítási kapacitás 2023-ra 30 millió tonnára nőtt.

(Nyitóképünk forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.