Szolnok, ahol a kerítés is Sziliből van

iho/vasút   ·   2016.09.08. 11:15
400px_szilifal

Az észak-alföldi megyeszékhely rendelkezik az ország egyik legnagyobb V43-as flottájával, igaz 2009 óta már csak az újabban „fecske Szilikké” átalakuló Papagájok (V43 2000-es, majd 432-es sorozat) tartoznak Szolnokhoz. A budapesti Északi Járműjavító bezárását, pontosabban a szolnokival történő összevonását követően a villamos mozdonyok legmagasabb (V4, V5) szintű javítása és felújítása is jórészt Szolnokra került át, ami a személykocsi-fővizsgák, vagy éppen a Lange Schlieren-kocsik honosítása miatt több mint nyakig merült a sziszifuszi munkába.

Birincsik József felvételén tizenhárom Szili várja a sorát és sorsát a Szolnoki Járműjavítónál

A Szolnokon leállított vagy fenntartásból kivont Sziliken kívül jelenleg közel kéttucat 431-es, 432-es vagy 433-as sorozatú V43-as vár a sorára a járműjavítóban. Munkatársunk felvételén akár egy kisebb vontatási főnökség feladatainak ellátásához szükséges sor látható. A forgóvázcserére, valamint különböző javításokra váró gépek listája nem rövid: 431 092, 431 094, 431 120, 431 043, 431 009, 431 082, 433 305, 431 366, 433 239, 432 307, 431 098, 431 062 és egy 433-as. Továbbá a sor melletti vágányon ácsorgott két másik Szili is: a 060-as és a 234-es. Hogy mi lesz a pontos sorsuk, és ez mikor jön el, azt maximum a szolnoki szakemberek tudják...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.