Kiderült, mit vár a szakminisztérium a MÁV-csoport átalakításától
Három plusz egy nagy szervezeti egységbe tömörülve 2025 elején indul a nemzet közlekedési vállalata.
Három plusz egy nagy szervezeti egységbe tömörülve 2025 elején indul a nemzet közlekedési vállalata.
A november 15-e éjszakától 18-a hajnalig tartó, kilencvenmillió forintos beruházás célja a sebességkorlátozások megszüntetése. A munkálatok idején több vonat menetrendje is módosul.
Legalábbis erre utal az ÉKM. Addig viszont tűzoltásként csaknem száz, alkatrészhiány miatt leállított vasúti kocsit újítanak fel jövő nyárig.
A MÁV-csoport havi riportban közli statisztikáit, melyet mostantól mi is elemzünk. A korábbi, évekre visszamenő részletes késési adatokat viszont eltüntették.
Az új rendszer bevezetése türelmi időszakkal indult és most az Építési és Közlekedési Minisztérium úgy döntött: az átmenet megkönnyítése érdekében meghosszabbítja a türelmi időt 2025. február 1-jéig.
Az eljárás nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással sem jár, de a piacot meg lehet szondáztatni – egyébként 950 milliárdos üzletről van szó.
Az európai gyártási kapacitások erősen lekötöttek, a CRRC viszont sokkal rövidebb időn belül tudna szállítani, ráadásul a magyar–kínai diplomáciai kapcsolatok is erősek.
Az érdeklődők korhű kínálatból válogathatnak az Utasellátó eddigi működése során közlekedő étkezőkocsikon, megtekinthető lesz a vasúti vendéglátás képes története, de színes gyermekprogramokkal is készülnek.
Szerdán az ünnepnapi menetrend érvényes a vasúton és a Volánbusz járatain, figyeljenek oda!
A 652-es IC-hez Szerencsre kellett kihívni a TEK-et, mert egy utas egy éles eszközzel megsebesített egy másikat.
A baleset miatt húsz–harminc perces késéssekkel közlekedtek egyes vonatok, de már normalizálódik a forgalom.
Szombaton félidejéhez érkezik a 80-as vonal huszonhét kilométeres szakaszának komplex felújítása, a befejezést követően akár öt perccel is javulhat a menetidő.
A munkálatokat követően gyorsabb és pontosabb lesz a vonatközlekedés a 60-as vonalon.
Megújultak a völgyhidak, feloldottak több sebességkorlátozást, biztonságosabbá tettek számos útátjárót.
A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél tizenegy, a MÁV-Startnál pedig hat új eszközt állít üzembe a MÁV–Volán-csoport.