Stadler Londonban

Molnár András   ·   2011.08.22. 14:00
variobahn_lil

A Transport for London (TfL) összesen 16,3 millió fontot fizet a hat alacsonypadlós, légkondicionált villamosért, amelyek a croydoni vonalon teljesítenek majd szolgálatot. az első jármű év végéig érkezik a brit fővárosba, és 2012 tavaszán már élvezhetik is az utasok a tágasabb szerelvényeket.

Harminckét méterével ugyanis az ötrészes szerelvény 2,5 méterrel hosszabb a jelenleg közlekedő Bombardier villamosoknál, amely minden előnye mellett további 3 millió font költséget jelent a helyi önkormányzatnak: át kell alakítani a meglévő megállókat és a remízt is, hogy problémamentesen tudják fogadni az új jövevényt.

A Variobahn eddig leginkább német nyelvterületen hódított, az első kivétel a norvégiai Bergen volt<br>(kép: Stadler)

Croydon villamosa az utóbbi időben sok mindent látott, de ami ennél is fontosabb: az elmúlt tíz év során közel tízmillióval nőtt az utasok száma a vonalon, ez indokolta a kapacitásbővítést, Stadler Variobahnok formájában. A londoni kivitelről részleteket még nem tudni, de a hasonló hosszúságú bergeni változat 84 ülő- és 128 állóhelyet kínál, a jelenleg futó Flexity 70 ülő- és 138 állóhelyével mindösszesen néggyel kevesebb utast tud elszállítani, az ülőhelyek esetleges gyarapodása viszont fokozná a kényelmet a külvárosi könnyűvasúton.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!