Nohabot tessék!

iho/vasút   ·   2012.03.03. 09:09
00

Jóleső érzés a múltba révedések között a jövőt is kutatni: Szolnokon elkezdődhet a legújabb intercitykocsik gyártása. Képriportunk az újjáéledni látszó magyar vasúti járműgyártás egyik reménysugarát mutatja be.

Sorszám szerint huszonegyen, a gyakorlatban jóval kevesebben vannak, ha a héjat, szobrot is beleszámoljuk, sincsenek tízen a magyar Nohabok. A volt dán MY 1125 pályaszámú gép februárban érkezett, és felhívjuk a városi és pályaudvari legendák kedvelőinek figyelmét: nem a Keleti alól hozták elő.

Igazi csemegével szolgál kisvasúti rovatunk. Vajon hányan tudták, hogy méteres nyomközű motorkocsikat gyártott a Ganz Spanyolországnak, közelebbről Baszkföldre? A kantábriai vasútra a húszas évek végén, a polgárháború előtti időkben érkezett tizennégy motorkocsi Magyarországról.

A városi vasutak kedvelői Lengyelországban, Krakkóban kalandozhatnak. Huszonöt vonalon közlekednek a változatos járművek, a hazai gyártású Konstaltól kezdve a használt német és osztrák villamoskocsikig az uralkodó kéken kívül zöldben és vörösben pompázó síndöcögények járják a várost.

Ismét magyar téma a modellrovatban! A népszerű UIC Y kocsik legújabb szériáját a Tillig gyártja, 1:120, azaz TT méretben. A nem hossztorzított, egzakt méretű bautzeni kocsikból egy belföldi gyorsvonat, sőt, némi csalással (a feliratozás, pályaszámozás a kilencvenes évek elejét idézi) a Székely gyors is összeállítható.

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.