Motorvonattender: ki lett a második?
Mindenben és mindenhol csak az első neve marad fent. Ki lépett másodiknak a Holdra? Ki mászta meg másodjára a Mount Everestet? Fejből kevesen tudják. A közbeszerzéseknél kissé más a helyzet, itt hivatalosan is nyilvánosságra szokták hozni a részleteket. Nemrég a Stadler egyszerre két közbeszerzést is nyert: egy, még márciusban kiírt tender első részében hat, a másodikban tizenöt, legalább hetven százalékban alacsonypadlós, villamos motorvonatról szólt. Mindkét részre két-két ajánlat futott be, mindkettőt a svájci gyártó nyerte, így újabb huszonegy Flirt motorvonattal gazdagodhat a MÁV-Start flottája.
A kiírásban a bírálati szempontok között a járművek ára 600, az energiafogyasztás 150, a férőhelyek (200 alatt érvénytelen) 125 súlyszámmal szerepel. Portálunk információi szerint a közbeszerzés vesztese a Kelet-Út Építőipari Beruházó és Szállítmányozó Kft. volt. Honlapjuk tanúsága szerint fővállalkozói, generálkivitelezői és alvállalkozói tevékenységet egyaránt végeznek, többek közt vasútépítésben és -villamosításban. Dolgoztak a 100a vonal Pilis–Albertirsa szakaszán és Pilis állomásának felújításán, a Szajol–Mezőtúr szakasz (120-as vonal) biztosítóberendezésén, a Gárdony–Dinnyés szakaszon a terelővágányt és az ódinnyési depóteret építették, a Bajánsenye–Boba vonal villamosításán, a 30a vonalon Tárnok és Székesfehérvár között műtárgyak és felsővezeték építésén munkálkodtak. A vasúttól tehát nem idegen a cég, de a referenciáik között – eddigelé – járműbeszerzés még nem szerepelt, és arra sem derült fény (szerkesztőségünk kérdéseire sem válaszoltak), hogy melyik gyártó lehetett volna a partnerük.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!