Megérkeztek az első Schlierenek a MÁV-hoz

Vörös Attila   ·   2015.02.16. 08:45
sliren0

Híreink szerint a MÁV-Start negyvenkilenc Schlieren személykocsit (Bmpz-l sorozat) és hat kompatibilis vezérlőkocsit (Bmpz-s sorozat) vásárol használtan az ÖBB-től. Renélhetően a vasúttársaság ingavonatok élén is beveti majd a vezérlőket, nemcsak a többcélú tér miatt vásárolja meg.

A hegyeshalmi „parkolóban”. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Vörös Attila)

Az ÖBB kocsijai jelenleg csak 1000 V-os, 16,7 Hz-es váltóáramról működnek, így a hazai vasúthálózaton való közlekedésükhöz alaposan bele kell majd nyúlni Szolnokon a kocsikba. Ide tart ugyanis a szerelvény a hegyeshalmi műszaki átvételt követően. A járműjavítóban a vagonokat át is fényezik majd.

Hogy az új kocsikat hol vetnék be? Ezzel kapcsolatban csak pletykákat hallani... Ön hol járatná a lehúzható ablakos, 160 kilométeres óránkénti sebességre vizsgáztatott, magyar szinten egészen színvonalas kocsikat?

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.