Lemond posztjáról a GYSEV vezérigazgatója

MTI   ·   2012.04.28. 17:10

Lemond a GYSEV Zrt. vezérigazgatói posztjáról a vasúttársaság májusi közgyűlésén Dávid Ilona – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya szombaton. A leköszönő vállalatvezető a MÁV új elnök-vezérigazgatója lehet majd.

A közlemény szerint az NFM szakterületi államtitkárai a napokban egyeztettek az osztrák társtárca vezetőivel a közös tulajdonú cég, a GYSEV élén kezdeményezett személyi változásról. Emlékeztettek, Dávid Ilona 2010 júliusa óta tölti be a GYSEV Zrt. vezérigazgatói tisztségét. Feladatait a későbbiekben kijelölendő megbízott vezérigazgató veszi át. A tájékoztatás szerint ugyanakkor Dávid Ilona – a közgyűlés jóváhagyása esetén - a továbbiakban is a vasúttársaság elnöke marad.

A leköszönő vállalatvezető jelenleg a MÁV Zrt. igazgatóságának tagja. A GYSEV elmúlt két évének eredményei alapján a szaktárca alkalmasnak tartja Dávid Ilonát arra, hogy a legnagyobb hazai vasúttársaság irányításában még meghatározóbb szerepet vállaljon. A minisztérium ezért a tulajdonosi és a munkáltatói jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezetésének egyetértését javasolja MÁV elnök-vezérigazgatói kinevezéséhez – közölte az NFM kommunikációs főosztálya.

A kormányszóvivői iroda április 20-án tudatta, hogy Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közös megegyezéssel 30 napon belül távozik a nemzeti vasúttársaság éléről. Közölték azt is, hogy május 1-jétől a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos lesz Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára.

Szarvas Ferenc 2010 augusztusa óta irányította a vasúttársaságot.

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.