Havas kitérő

iho/vasút   ·   2012.02.26. 10:00
kiskep_kitero

A február elején érkezett nagy lehűlés jelentős mennyiségű havat, és ennek megfelelően komoly zavarokat hozott magával. A helyenkét húsz centimétert is meghaladó hóvastagság, a felsővezetékre fagyott víz jelentős gondokat okozott a vasúti közlekedésben, de persze nem kímélte a közutat sem az időjárás. Az ország északnyugati térsége azonban kimaradt a szórásból, szinte havat is alig láttak, nemhogy egybefüggő fehér hótakarót. Most néhány havas képpel idézzük fel ezt a néhány fehér köntösös napot, nem csak az ő kedvükért.

Tárnokon dolgozik a 230-as Szergej egy havas napon<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotó: Bíró Tamás)

Debrecen és Békéscsaba állomásokon a váltókörzetekben lerakódott hó okozott gondokat, volt olyan nap, hogy az állomás késő délutántól másnap hajnalig csak egy-két vonatot tudott leközlekedtetni. A Dunántúlon főleg a felsővezetékre rakódó csapadék okozott gondokat. Olvasónk a 230-as Szergejjel találkozott az egyik ilyen havas napon, mikor a gép Tárnok és Martonvásár között segítette át az éltető huszonöt kilovoltot nélkülözni kényszerülő villamos mozdonyokat.

Azokban a napokban Debrecenben a reggeli, délelőtti órákra jellemzően helyreállt a közlekedés az előző esti hóviharok után, viszont mivel helyenként harminc centit is meghaladó hótakaró borította napokig a Zsuzsivasút pályáját, a felújítási munkák egy időre ismét leálltak. A pálya menti porhavat kavaró gépek, melyekről mindenhol méretes jégcsapok lógtak, izgalmas fotótémát jelentettek a vasút szerelmeseinek is.

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.