Desiróval izgalmas a Flirt

Ha már a Talenten, Flirtön, Desirón nagyjából ugyanaz a Schaku kapcsolószerkezet van, egyszerűbb, ha mozdonyos vontatás helyett a motorvonatok egymást segítik ki. Ha a nemsokára kezdődő feszmentes időszakok alatt mozdonnyal kéne húzni a Flirtöket, akkor minden esetben fel kéne szerelni a segélyvonókészüléket, ami időigénye és bonyolultsága miatt nem fér bele a Kelenföld és Déli pályaudvar közti feszes menetrendbe. Néhány Desiro motorvonatot könnyebb találni a feladatra, hiszen fő előfordulási helyükön, az esztergomi vonalon a vasútépítés ideje alatt kevesebb vonatra van szükség. Persze az sem elhanyagolható szempont, hogy így a Start házon belül meg tudja oldani a vontatást.
Az éles üzem előtt persze ki kellett próbálni, hogy tényleg működik-e a terv. Kedden a motorvonat-próbavonatok (igazi nevük: „különleges motorvonati próbavonatok”) két kört futottak Kelenföld és a Déli pályaudvar között. Először egy Desirót kapcsoltak egy tripla Flirt elé, majd két Desiro kapta meg a három Flirtöt. A dízel motorvonatok mindkét esetben sikerrel továbbították villamos társaikat.