Dollármilliárdokat költ hajóépítő iparának fejlesztésére India
A világ legnépesebb országa globális tengerhajózási tényezővé kíván válni, ezért csak az időszerű pénzügyi évben hatmilliárd dollár fektet be elsősorban a hajógyártásba.
A világ legnépesebb országa globális tengerhajózási tényezővé kíván válni, ezért csak az időszerű pénzügyi évben hatmilliárd dollár fektet be elsősorban a hajógyártásba.
Az olasz hajóépítő 14 év elteltével adott át a hajózási társaságnak egy új tengerjáró hajót. A Queen Elizabeth és a Queen Victoria után a Queen Anne a harmadik, Monfalconében elkészült királynő – a Cunard negyedik hajóját, a Queen Mary II-t a francia Chantiers de l'Atlantique építette Saint-Nazaire-ben.
Átvette a Royal Caribbean International a világ legnagyobb tengerjáró hajóját, az Icon of the Seast a finnországi Meyer Turku hajógyárban. Az Icon osztályú monstrumot tovább kettő követi.
A luxusjachtokat építő, holland Oceanco vállalatot két 2500 kilowattos Azipod hajtóműegységgel, valamint hajtásláncokkal és vezérlőkkel látja el az ABB.
Elkészült a maláj társaság legújabb „játékszere” Németországban. Ősszel jut el oda, ahol rendszeresen közlekedik majd: az indonéz szigetvilág, az Indiai-óceán térségében szállítja majd utasait.
A Brodosplit hajógyár továbbra sem tud felvenni 2600 új munkást, mert a horvát állam nem engedélyezi a külföldiek foglalkoztatását.
A leghosszabb Viking hadihajóval nyílik meg a British Museum új kiállítóterme márciusban.
A Szigliget hosszú idő óta az első új hajó a magyar tengeren, így kitüntetett figyelemmel büszkélkedhet.