Maglev-hajtású hagyományos teherkocsit tesztelnek Németországban
A Captrain és a vasúti automatizálási és maglev-technológiákkal kísérletező Nevomo a brémai acélműnél végez próbákat, a cél a kocsirendezési műveletek teljes automatizálása.
A Captrain és a vasúti automatizálási és maglev-technológiákkal kísérletező Nevomo a brémai acélműnél végez próbákat, a cél a kocsirendezési műveletek teljes automatizálása.
A felek úgynevezett műszaki támogatási és alkatrészellátási megállapodást írtak alá, ami jelentős lépés a kaliforniai vasúttársaság egyre növekvő villamosmotorvonat-flottájának hatékonysága érdekében.
A cél, hogy a két szervezet egyesítse elméleti és gyakorlati tudásbázisát, elősegítse a BME hallgatóinak szakmai fejlődését, munkaerőpiaci integrációját, valamint a vállalati szakember-utánpótlást.
Az EWG csoport támogatásával két világszínvonalú szimulációs labort alakítottak ki.
A GYSEV, valamint a Savaria Technikum és Kollégium együttműködésében zajló duális képzés során a középiskolás tanulók a vasúttársaságnál teljesíthetik a gyakorlati részt. Az első vasútijármű-szerelők 2025-ben végeznek.
Teljeskörű megoldásokat kínáló e-depók kialakítására írt alá szándéknyilatkozatot a két vállalat.
A beruházást a magyar Acemil Zrt.-vel együttműködésben hajtanák végre. A cél mozdonyok, motorvonatok és teherkocsik gyártása az európai piacra, már 2025-től.
A partnerek sorozatgyártásra alkalmas, egy megawatt teljesítményű zöld hidrogént előállító vízelektrolizáló berendezést fejlesztenek egy uniós támogatással megvalósuló, 1 milliárd 246 millió forint költségvetésű projekt keretében.
A lépésnek köszönhetően az ügyfeleknek lehetőségük nyílik arra, hogy szállítmányaikat áthelyezzék az alacsonyabb karbonkibocsátású vasútra vagy olyan multimodális szállítási láncokra, melyeknél a hosszú távú szállítás vasúton zajlik.
Az intermodális szállítás és logisztika lesz a felek közötti megerősített partnerség fejlesztési pillére.
Az innovációs projektek indításáról szóló kooperáció kiemelt célja a tehetséggondozás támogatása, amely révén az Alstom hosszú távon is garantálhatja a mátranováki telephelye szakemberellátását.
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.
Az együttműködés példaértékű kezdeményezés, amely elősegíti a logisztikai szakemberek magas szintű képzését, és hozzájárul a logisztikai szektor magyarországi fejlődéséhez.
A német nagyvállalat és az Astra Vagoane Călători egy új, kiterjesztett érvényű, Budapesten megkötött szerződés keretében erősítette meg együttműködését.
A párizsi Charles de Gaulle és Orly nemzetközi repülőterekről így már negyvenegy útvonalon válik elérhetővé egy jeggyel a vasút és a repülés kombinációja.