Bringás kocsikat vesz a ZSSK

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2014.08.12. 11:15
kiskep

A ZSSK szlovák vasúttársaság végre úgy döntött, a bringázók kedvében jár. Az időzítés nem a legjobb, hiszen a nyár már jócskán múlófélben van, de nem ez a lényeg. Tíz új kerékpárszállításra is alkalmas Bdmpeer jelölésű termes elrendezésű kocsit vesznek a ŽOS Vrútky szlovákiai vasúti járműgyártótól.

A Bdmpeer kocsi beltere<br>(fotók: ZSSK)

A tíz kocsi a már ismert és jól bevált Bmpeer jelölésű járművek sorozatgyártásának folytatása, csak néhány kis változtatással. A Bmpeer kocsikat a ZSSK a presztízsjáratoknak számító belföldi IC-, valamint nemzetközi EC-járatokon, sőt belföldi gyorsvonatokon is közlekedteti. Az ötven eddig legyártott ilyen típusú kocsitól a legnagyobb eltérés éppen abban van, hogy az utastér két végén kerékpárrögzítő állványok lettek kialakítva. A járműben így is 76 ülőhely marad, s összesen hat bicikli fér el rajta.

Így készül az új vasúti jármű Ruttkában

A Bdmpeer sorozatú kocsikat az idei Czech Raildaysen mutatták be Ostravában. A vasúttársaság ígérete szerint a tíz új kocsi nemcsak a távolsági járatokon jelenik majd meg, hanem a regionális sebesvonatokra is jut belőlük. Az első néhány bringás kocsi már forgalomba is állt, a többit fokozatosan szállítja le a gyártó ősz végéig.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.