A románok Miskolcra mennek

Kemsei Zoltán   ·   2012.01.13. 18:00
00

A kocsikilométereket márpedig ki kell egyenlíteni. Ha egy személykocsi az országhatárokon túl közlekedik, és a „társvasút” ezt nem kompenzálja hasonló mértékű futással, súlyos összegeket kell fizetni. Külön tarifája van még az ülőkocsikon belül is a légkondicionáltnak, a háló- és fekvőhelyesek is más árkategóriába esnek.

A legutóbbi menetrendváltáskor megszokott szerelvényektől kellett elbúcsúzni. A Budapest–Hamburg viszonylatban közlekedő Jesenius (Jeszenszky) EuroCity Hamburgig magyar stokkal közlekedik, és a román kocsiknak is helyet kellett találni – a MÁV-Start kocsijai sok időt töltenek külországban. A megoldás a futáskiegyenlítésre kézenfekvő volt: a Keleti pályaudvarra érkezik a nemzetközi vonatok túlnyomó többsége, az innen induló belföldi intercitykbe könnyű átsorozni a kocsikat. Így találkozhatunk a körintercitykben egyre többször cseh, a Lillafüred IC-ben pedig román stokkal. Az csak a készülő fotók „élvezeti értékét” fokozza, hogy ezeknek a szerelvényeknek élén általában valamelyik Traxx pompázik.

Traxx és CFR-kocsik a Keletiben, de a vonat nem Lökösháza vagy Biharkeresztes felé indul<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg <br>(a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.