Vezető nélküli metrókat szállíthat Isztambulba a CAF
A száztizenkilenc millió euró értékű megállapodás értelmében huszonegy hatkocsis vonatot gyárthat le a CAF és a Mitsubishi konzorciuma az Isztambuli Metrónak (IMM) – adja hírül a Railway Gazette.
A szerelvények a tervek szerint 2015 májusában átadandó M5-ös metróvonalon fognak szolgálni, összekötve a város ázsiai részén található Üsküdar, Ümraniye és Çekmeköy városrészeket. A körülbelül húsz kilométer hosszú, föld alatti pálya tizenhat állomást fűz fel, valamint magába foglalja a karbantartóműhelyhez vezető, három kilométer hosszú vágányt is.
A vonatokat a CAF építi meg, míg az elektronikai részegységeket, például az automatizálási rendszereket a Mitsubishi biztosítja – ezeket először ezen a vonalon üzemelik be Törökországban. A japán műszaki óriásvállalat úgy nyilatkozott, hogy a spanyol és a japán gyártó között hosszú távú üzleti kapcsolat áll fenn, az isztambuli szerződés elnyerésében pedig fontos szerepet játszott, hogy a török nagyváros kiemelkedő minőségűnek találta a CAF és a Mitsubishi Dubajba és Szingapúrba szállított, vezető nélküli szerelvényeit és rendszereit, valamint a CAF árai is versenyképesek voltak. A Mitsubishi elmondta, a két partner közös célja, hogy a jövőben is további automatizált metróvonalakat építhessenek ki Törökországban.
A CAF szerelvényei 2016-2017-ben érkeznek és állhatnak üzembe a tizennégy millió lakosú Isztambul legújabb metróvonalán, ahol a két végállomás közötti tervezett menetidő huszonhét perc lesz – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!