Orosz-svájci kooperációban készülhet többmotoros dízelmozdony
A prototípus jármű létrehozásáról szóló megállapodást a napokban írta alá a Jakut Vasút technikai igazgatója, Alekszandr Kurcsatov, valamint a Molinari Rail elnök-vezérigazgatója, Michele Molinari – írja a Railway Gazette.
A fejlesztésben az orosz Szinara jelentős szerepet fog játszani, mivel a két dízelmotor által hajtandó mozdony alapjait a gyártó TE8-as gépe adja majd. A felhasználni tervezett orosz és amerikai technológia innovatívnak számít, ráadásul már számos helyen is bizonyította értelmét.
Az orosz-svájci genset-mozdonyokat kifejezetten a zord szibériai időjárási körülmények közötti üzemelésre tervezik. A széles, 1520 milliméteres nyomtávú gépekkel leginkább a 3800 kilométeren kanyargó Bajkál–Amur vasúti fővonalon (BAM), valamint a nemrég átadott, Berkakitot Tommottal és Jakutszkkal összekötő, 809 kilométer hosszú Amur–Jakutszk vonalon (AYAM) szeretnének teherszerelvényeket továbbítani.
A vasúttársaság első embere elmondta, a projekt kiemelt fontossággal bír Oroszország távol-keleti része számára, valamint új fejezetet is nyit az orosz mozdonygyártásban, mivel nincs hasonló technológiát képviselő típus az orosz piacon. A svájci gyártó szerint sokat jelent, hogy a Jakut Vasút teljes mértékben ismeri a BAM és az AYAM infrastrukturális kihívásait, és ezt a tudást hajlandó is megosztani az optimális megoldás érdekében – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!