Megvan a pénz az ukránok új tehermozdonyaihoz
Az ukrán nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) háromszázmillió eurós kölcsönhöz jutott az Európai Újjáépítési és Beruházási Banktól (EBRD).
Az ukrán nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) háromszázmillió eurós kölcsönhöz jutott az Európai Újjáépítési és Beruházási Banktól (EBRD).
Az új diszkont távolsági expresszekkel magasabb szintű utazási élményt igyekszik kínálni az alacsony kocsiosztályon utazóknak az Indian Railways.
A román határ közelében, Hlibokánál megvalósuló létesítmény célja, hogy javítsa a vasúti és közúti szállítás logisztikai összeköttetéseit Ukrajna és az EU viszonylatában.
A portugál nemzeti vasút száztizenhét villamos motorvonatot vásárol az Alstomtól.
Az Uralszkije Lokomotyivi (UL) huszonkét villamos szerelvényt gyárt az Oroszországi Vasutaknak.
A litván nemzeti vasúttársaság árufuvarozási üzletága hamarosan ötszáz új gabonaszállító kocsival bővíti kapacitásait.
A litván LTG Link új szolgáltatása piaci rést tölt be az európai vasúti személyszállításban.
A szállítmányok egy része viszont Záhonyt kihagyva, Lengyelországon vagy Szlovákián át menne. A horvátok jelentős vasútfejlesztést terveznek, Magyarországon a 17-es vonal alsó részét kellene villamosítani. Ezekhez viszont még évek kellenek.
A lengyel terminál vasúti részén újabb három vágányt épített ki a lengyel infrastruktúra-kezelő PKP PLK, elősegítve még több tehervonat tranzitját és növelve a szállítási kapacitást.
A vasúttársaság a napokban találkozót szervezett a spanyol kormány, a spanyol infrastruktúra-kezelő Adif és a spanyol nemzeti vasút Renfe képviselőivel egy teherkocsik nyomtávváltását lehetővé tevő kísérleti projektről.
A nem daruzható félpótkocsik szállítására is alkalmas szolgáltatást 2024 elejétől lehet majd igénybe venni.
A litván LTG Link első körben tizenöt Stadler-motorvonatot vásárol, melyek egy része akkumulátoros üzemű.
A német vállalat összesen kétszáz új, az ibériai széles nyomtávon használható T4000-es zsebeskocsit állít forgalomba.
A lengyel határtól Kijevig vezethet az európai standardnak megfelelő pálya.
Az akadályok hatékony felszámolása érdekében tisztában kell lenni azok eredetével: nem a nyomtávok közötti eltérés az egyetlen gátló tényező, számos egyéb is létezik.