Forgalomba állt az első azeri dízel Flirt

iho/vasút   ·   2024.06.30. 17:55
azeri_dizelflirt_ds1

Az azeri nemzeti vasút ADY négy szerelvényt állít csatasorba a Baku–Ağstafa viszonylaton.

A vasúttársaság még 2019 novemberében rendelt a Stadlertől tíz Flirt motorvonatot, 115 millió euró (jelenlegi árfolyam alapján bő 43 milliárd forint) értékben.

A beszerzés három verziót foglal magában:

  • négy interregionális kivitelű dízelszerelvényt (DŞ1 sorozat);
  • három, szintén interregionális, de villamos üzemű vonatot;
  • valamint három regionális, villamos Flirtöt.

A széles, 1520 milliméteres nyomtávú szerelvények mindegyike 3480 milliméter széles, tágas utastérrel, és százhatvan kilométer per órás üzemi sebességre képes.

Az interregionális, ötrészes dízel-Flirtök 106 méter 76 centiméter hosszúak, 271 ülőhelyet kínálnak, utasterükben bisztrórészt és elektromosan állítható első osztályú ülőhelyeket is kialakítanak. A mozgásról a két szélső egységben elhelyezett két-két dízelerőforrás gondoskodik.

A villamos üzemű Stadler-vonatok szintén ötrészesek, de némileg rövidebbek (92 méter 96 centiméter), mint gázolajos társaik. Az interregionális kivitelen 236 ülés található, míg a regionális konfiguráció 255 széket, valamint állóhelyeket kínál a rövidebb utazásokhoz.

A svájci gyártó eredetileg Fehéroroszországban (Belarusz) tervezte megépíti az azeri vonatokat, az elmúlt évek geopolitikai körülményei okán azonban áthelyezte a termelést lengyelországi, siedlcei üzemébe – adja hírül a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön az ADY DŞ1-002 pályaszámú dízel Flirtje. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.