Az azeriek is létrehoznának vasúti terminált Kínában
Azerbajdzsán nemzeti vasúttársasága, az ADY a kazah vasút KTZ által indított trendet követné, a cél az úgynevezett középső korridor teljes kapacitásának kihasználása.
Azerbajdzsán nemzeti vasúttársasága, az ADY a kazah vasút KTZ által indított trendet követné, a cél az úgynevezett középső korridor teljes kapacitásának kihasználása.
Az Ázsia és Kína között az Új Selyemúton közlekedő tehervonatok legfőbb európai határátlépő pontjának számító átkelőjén 2023 első félévében a tavalyihoz képest mindkét irányban jelentősen csökkent a tranzit áruforgalom.
A lengyel terminál vasúti részén újabb három vágányt épített ki a lengyel infrastruktúra-kezelő PKP PLK, elősegítve még több tehervonat tranzitját és növelve a szállítási kapacitást.
Az északkelet-kínai város a Regionális Átfogó Gazdasági Partnerségi Megállapodás (RCEP) keretében indította útnak első tehervonatát Európába.
A Törökországon keresztül vezető fuvar célja a zsúfolt fekete-tengeri áthajózás kikerülése.
Az első fuvar még december végén indult Hszianból és tizenöt nap alatt ért el a magyar fővárosba, ahonnan további európai célállomások is elérhetők.
A Kína és Európa közötti áruforgalom új mérföldkövet ért el tavaly, annak ellenére is, hogy az eurázsiai fuvarozás valószínűleg egyik legingatagabb évét hagytuk magunk mögött.
A délkelet-ázsiai országból Kínán keresztül utaznak a szállítmányok, akár Európába is.
A szállítási folyosó északi, Kína–Oroszország–Fehéroroszország (Belarusz) útvonalának határátmeneteinél és vasúti teherfuvarozási termináljainál jelentős fennakadások tapasztalhatók.
A logisztikai vállalat 2023 elejével létrehozza Sanghajban a Rail Cargo International Freight Forwarding leányvállalatát.
Az Oroszországi Vasutak vezetője, Oleg Belozerov a Transz-eurázsiai Közlekedési Koordinációs Tanács (CCTT) 31. plenáris ülésén számolt be az orosz vasúthálózat idei helyzetéről.
A Kínában szerencsenapnak számító november 11-e alkalmából idén már tizennegyedik alkalommal rendezték meg az úgynevezett „Dupla 11” vásárlási fesztivált. Rekord értékesítést remélnek.
A kazahsztáni szárazkikötő a napokban már az idei hatezredik Kína–Európa viszonylatú tehervonatot kezelte.
Az akkumulátorokat gyártó kínai CATL szeptember elején kezdte meg debreceni üzemének építését, a beruházás 7,34 milliárd euró értéket képvisel.
A közvetlen tehervonatok a Benelux- és Ruhr-térséget Romániával és Törökországgal kötik össze.