Szeptembertől hivatalosan is jöhet a kétszázas tempó Csehországban
Egy Pendolino szerelvényt a Prága és České Budějovice között közlekedő Déli Expresszre irányítanak át, így két szakaszon is elérhető lesz a kétszáz kilométer/órás sebesség.
Egy Pendolino szerelvényt a Prága és České Budějovice között közlekedő Déli Expresszre irányítanak át, így két szakaszon is elérhető lesz a kétszáz kilométer/órás sebesség.
Hosszú szünet után újraindult a nagy sebességű vasúti közlekedés Milánó és Párizs között. Az olasz FS Csoport vonatai a 643 kilométeres Milano Centrale–Paris Gare de Lyon utat – öt megállással – kevesebb, mint hét óra lefogása alatt teszik meg.
Tizenöt modern ingaszerelvényt szerez be a ZSSK a Kassa–Zsolna–Pozsony–Bécs távolsági járatokra.
A történtek felborították a karácsonyi utazási terveket, mivel egy időre leállt a nagy sebességű vasúti közlekedés Párizs és a délkeleti régiók között.
Az Egyesült Államok távolsági vasúti személyszállításért felelős társaság még soha annyi utast nem szállított, mint a közelmúltban zárult pénzügyi évben: 32,8 milliót.
A pontos dátum is ismert: 2025. február 15. De előtte azért volt némi hercehurca…
Befejeződtek a teljes átadás előtti tesztek, a Budapest–Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszán egy évvel a magyar rész előtt indulhat a forgalom.
Gyárbővítés kellett hozzá, hogy elő tudják állítani a vágánykapcsolást, a csúcssín hossza nem kevesebb, mint hetven méter.
A spanyol kormány visszautasította a Ganz-MaVag konzorcium felvásárlási ajánlatát, mivel komoly nemzetbiztonsági kockázatnak tartja azt, hogy a magyar kormány szoros kapcsolatban áll Oroszországgal.
A spanyol kormány továbbra is szívósan próbálja megakadályozni, hogy magyar kézre jusson a nemzeti ereklye vasútijármű-gyártó, és a tavaszi, tapogatódzó tárgyalások után a Škoda Transportation Group konkrét ajánlattal jelent meg a színen.
A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.
Górcső alá vette a helyzetet a tavaly hivatalba lépett lengyel kormány, majd a CPK-koncepció néhány elemének megőrzésével új közlekedési stratégiát hirdetett meg. Kétségtelen: utóbbi is ambiciózus.
Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.
Ötéves folyamat zárult le azzal, hogy a spanyol nemzeti vasúttársaság igazgatótanácsa végső áldását adta a francia nagysebességű piacon szolgáltató leányvállalat, a Renfe France működésére.
A projekt főszereplője, a Talgo szerint tíz spanyol cég egyesíti erőit annak érdekében, hogy a Hympulso-projekt keretében nagy sebességű, hidrogénből nyert energiával működő motorvonatokat hozzanak létre.