A becsült értéknél húsz százalékkal lesz drágább másfél kilométernyi vasúti szakasz építése Csehországban
A Břeclav és Jókút közötti vasútvonal csehországi szakaszát a Skanska és az EŽ cégek modernizálják, két éven át egy vágányon lehet majd közlekedni.
A cseh Vasúti Infrastruktúra-kezelőség (Správa železnic) tájékoztatása szerint a Brünn és Pozsony közötti vasútvonal utolsó Csehországban fekvő másfél kilométer hosszú szakaszának felújítását a Skanska és az Elektrizace železnic (EŽ) cégek végzik. A Lanžhot és a cseh-szlovák határvonal (a Morva folyón átívelő híd) közötti vonalszakasz teljeskörű felújítását a nyertes vállalati páros 595,7 millió koronáért (8,34 milliárd forint) végzi el. A felújítás már most később kezdődik a tervezettnél, aminek fő oka a Szlovákiában elhúzódó tender az államhatár és Pozsony közötti szakasz felújítására. Sőt, a munkálatok elvégzése húsz százalékkal lett drágább a tervezettnél az utóbbi időben tapasztalt alapanyagdrágulások és további költségek miatt.
A vasútvonalon 120-ról 160 kilométer/órára nő a maximális sebesség, a szlovák szakaszon 200 kilométer/órás sebesség bevezetését tervezik. A vasúti fel- és alépítmény teljeskörű felújításán kívül a vasúti sínszál szintjének 53 centiméterrel történő megemelését is elvégzik, közvetlenül az országhatáron átívelő híd előtt. Ennek oka, hogy magát a hidat is cserélik és magasítják, hogy alatta nagyobb hajók is áthaladhassanak. A másfél kilométeres vasútvonalon megújul továbbá négy kisebb híd, valamint felújítják az egyetlen vasúti átjárót is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!