Nagyobb biztonságban vannak a vasúti pályamunkások Csehországban

Korcsmáros Gábor   ·   2024.09.02. 12:10
ATWS

Olyan automatikus pályafigyelő rendszert alkalmaznak, ami hang- és fényjelzéssel figyelmeztet, ha vonat közeledik.

Új automatikus pályafigyelő rendszert (Automatic Track Warning System – ATWS) rendszeresített a cseh Vasúti Infrastruktúra-kezelőség (Správa železnic). Az ATWS célja a vasúti pálya felújításán vagy karbantartásán dolgozók biztonságának növelése. Olyan pályaszakaszokon alkalmazzák a pályafigyelő rendszert, ahol a kizárt vágány mellett a másik vágányon közlekednek vonatok. A közelítő elhaladó szerelvényre a munkásokat hang, illetve fényjelzés is figyelmezteti.

Az első ilyen automatikus pályafigyelő rendszert a nyugat-csehországi Beroun és Karlštejn állomások közötti szakaszon telepítették, most zajlik a próbaüzem. A rendszer viszonylag egyszerű módon működik, a vágányérintkezők és jeladó segítségével kommunikál. Amikor közelít egy szerelvény, megszólal a figyelmeztető hang- és fényjelzés, a szerelvény eladását követően pedig kikapcsol. Egy műszer akár többszáz méter hosszú pályaszakaszt is képes figyelni.

(fotó: Správa železnic)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!