Mezőhegyesi kerülő

Vörös Attila   ·   2012.09.17. 17:55
IMG_1899__120913_Mezohegyes__M412103__400

A 121-es (Békéscsaba–Újszeged) és a 125-ös (Orosháza–Battonya) vasútvonalon szinte alig van áruforgalom. Mezőhegyesre havi egy-két alkalommal érkezik kiszolgáló tehervonat általában Orosháza felől, változó rendszerességgel pedig gabonavonatok indulnak Mezőkovácsházáról. A 120-as (Budapest–Békéscsaba–Lőkösháza) vonal felújítása miatt a vonatok kerülő útirányra kényszerülnek. A Békéscsaba–Szeged vasút adja magát, azonban ha az építkezések miatt Békéscsabánál nem tudnak rájárni, akkor egyéb kerülőutat kell nézni a tehervonatoknak és az intercityknek, erre pedig kézenfekvő megoldást jelenthet, ha a szóban forgó vonatok a 121-125-135-ös vonalakon közlekednek.

Július óta vágányzárak alkalmával felújítják a 121-es vonal kritikus szakaszait. Szeptember 13-án Kétegyháza irányából tehervonat érkezett Mezőhegyesre. A számos üres pőrekocsi és néhány poranyagszállító Uacs vagon között sínszállítmány is érkezett a hajdanán rangos vasúti csomópontba.

A tehervonatot a 103-as Csörgő továbbította<br>(fotó: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.