Magasperon épül Csíkban

Csíkszereda három peronjának felújításáról van szó, aki járt arra, tudhatja, hogy az állomási infrastruktúra a CFR területén máshol is igencsak kívánnivalókat hagy maga után. A helyzet korántsem rózsás: a helyiek (több évtizedes megszokásból) sokat nem problémáznak a peron hiányán, leszállnak árokba, bozótba, bárhova, ha az úti céljukhoz érkezett a vonat.
Egy megyeszékhelynek azonban mindenképp dukálna az infrastruktúra fejlesztése, a környéken (Al- és Felcsíkban) mindössze Tusnádfürdőn létezik olyan magasságú peron, ahova bokaficam veszélye nélkül biztonságosan leszállhat az utas, és a nadrágot sem kell félteni a kirepedéstől felszálláskor. A távolabbi környéken csupán a közelmúltban felújított sepsiszentgyörgyi állomáson építettek a kényelmes utascserét garantáló, fedett peronokat. (Megjegyzendő, hogy a MÁV hálózatán sem mindig fenékig tejfel az élet, például Kőbánya felső igazán megérdemelne már magasabb peronokat – a szerk.)
Egy korábban elkészült megvalósíthatósági tanulmány szerint ötvenmillió lejt (3,5 milliárd forintot) kóstálna az állomás teljes, az épületekre és a vágányokra is kiterjedő felújítása, ekkora összeget a kolozsvári vagy a brassói állomásokra sem költöttek. Az igazgató elégedetlenségét fejezte ki a két éve elvégzett javítások utáni áldatlan állapotok miatt is: az illemhelyek, a belső meszelés, az aluljáró tisztaságát nem lehetett megőrizni, és ebben a város vezetése sem segített.
Évekkel ezelőtt nyolcmillió eurós beruházással szerették volna az állomást felújítani, ám európai uniós támogatásokra nem pályázhattak, a CFR-nek a saját pénzéből kellene elvégeznie a felújítást. A 2014-ben megkötött kiviteli szerződés számai kimutatták: csupán az épület megerősítése, állagmegóvása drágább lenne az állomásra fordítandó keretnél, így ettől is elálltak. Ráadásul 2016-ban módosították a közbeszerzési törvényt, ez is hátráltatta a munkákat, végül egy céggel a peronok felújítására kötöttek mindössze szerződést.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!