Heten, mint a pályázók
Az eljárás részvételi szakaszának lezárása után a BKV várhatóan egy-két hónapon belül küld felkérést ajánlattételre az alkalmasnak minősített, érvényes jelentkezést benyújtó pályázóknak.
Az Index információi szerint a következő cégek nyújtottak be ajánlatot:
- a francia Alstom Transport;
- a spanyol CAF;
- a nyíregyházi Kelet-Út Kft.;
- az orosz Metrovagonmas és a magyar Dunakeszi Járműjavító Kft.;
- a román Reloc-Elektroputere-Astra;
- az észt Skinest Rail;
- a cseh Skoda Transport.
Végigfutva a jelentkezők listáján, egyedül a Kelet-Út Kft. jelentkezését lehet meglepőnek tartani. A debreceni, és az új budapesti villamosokat gyártó CAF, a kettes és a négyes vonalra járműveket szállító Alstom, a miskolci villamosokról már idehaza is ismert Skoda mellett az eredeti járművek megalkotójának a Dunakeszi Járműjavítóval alkotott konzorciuma tűnik erősnek.
A felújítás az Index értesülése szerint a kocsik teljes átépítését – kocsiszekrény, forgóvázak cseréje, átkábelezés, korszerű vezérlés – tartalmazza, ezen módosításokkal a kocsiknak legalább húsz évig kell üzemképesnek maradniuk. A munka a kiírásban szereplő értéke hatvanmilliárd forint, a teljes járműállományt három és fél éven belül kell újjáépíteni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!