Gabonnak épít dízelmozdonyokat a CRRC

iho/vasút   ·   2022.06.28. 12:00
crrc_gabon_mozdonyepites

A hat dízelgéppel mangánércet szállító tehervonatokat fog továbbítani a Sociéte d’Exploitation du Transgabonais (Setrag).

A világ legnagyobb vasúti gyártójának számító kínai CRRC egyik leányvállalata, a CRRC Ziyang, valamint a gaboni vasúti koncesszió által 2022 elején aláírt megállapodás a járművek tízévnyi karbantartását is magában foglalja. A kínai mozdonyok nem számítanak ismeretlennek a közép-afrikai országban: a CRRC három szállítással eddig már tizenhat dízelmozdonyt értékesített Gabonban.

Az új gépekkel tízezer tonna mangánércet terveznek elszállítani a Franceville-t a főváros Libreville-lel, valamint az owendói kikötővel összekötő, 650 kilométer hosszú vasútvonalon, melyen 2020-ban közel kilencmillió tonna árut fuvaroztak, többek között fát, továbbá az ország mangántermelésének kilencven százalékát. A vonalon közlekedő személyszállító vonatokat 330 ezer utas vette igénybe két éve.

Az afrikai országban már jelenleg is dolgozik tizenhat kínai gyártású dízelmozdony (képek forrása: Railway Gazette)

A Setragot ötvenegy százalékban tulajdonló Eramet bányászati csoport, a negyven százalékot birtokló Meridiam infrastrukturális befektető vállalat, valamint a kilenc százalékos tulajdonrésszel bíró gaboni kormány tavaly közösen jelentette be a vasútvonal fejlesztési terveit, mellyel a jelenlegi éves 12 millió tonnányi kapacitást 19 millió tonnára növelnék – jelenti a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.