Friss zöldséget tessék!

iho   ·   2015.10.23. 08:45
00kicsi

A HÉV szerelvényeinek régi-új arculatát (ahogyan a szerelvény felújításának menetét) homály fedte. Talán-talán valamit lehetett sejteni, hogy a megújult belső tér új külsőt is von maga után, de biztosat senki sem tudott. A napokban azonban elkészült az „új” szerelvény, és úgy tűnik, a BKK ezen színtervet részesíti majd előnyben (Szerkesztőségünk megkereste a fővárosi közlekedési csúcsszervet a színterv-vita eldöntésére, de mindezidáig nem kaptunk választ).

Felújított MX típusú HÉV-motorkocsi a BKV szentendrei HÉV-üzemegységének egyik csarnokában október 21-én.<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: MTI/Máthé Zoltán)

A projekt ellenzői szerint a fő probléma mégiscsak az, hogy az utaskényelem ugyan javult (ha széria lesz belőle, még további tömegeket is tud vonzani), ám a hajtás továbbra is a régi, jól megszokott, zörgő-csattogó kontaktoros maradt. Sovány vigasz, hogy a menetzajokat a fedélzeten elérhető ingyen wifi adta virtuális élmény feledtetheti az utasokkal, míg eldöcög velük a zöld vonat Szentendrére. Ki ne felejtsük: az új szerelvény máris megkapta becenevét, a Facebookon „Tarlósjet” névvel illették.

Egyébként szerintünk ez nem fűzöld, hanem bilizöld: ha a buszok világoskékje bilikék, akkor ez nyugodtan lehet bilizöld.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.